کانونی که با طراحی نرم‌افزار «کوچه قاسم» تلفن‌های همراه را میزبان سیره سردار دل‌ها کرد
کانوني که با طراحي نرم‌افزار «کوچه قاسم» تلفن‌هاي همراه را ميزبان سيره سردار دل‌ها کرد
با پیشتازان طرح ملی ایران قوی؛

کانونی که با طراحی نرم‌افزار «کوچه قاسم» تلفن‌های همراه را میزبان سیره سردار دل‌ها کرد

غياثي گندماني، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون فرهنگي هنري امام علي(ع) شهرستان بروجن که موفق به کسب رتبه شايسته تقدير در رواق فناوري طرح ملي ايران قوي شد، گفت: اين کانون با طراحي نرم‌افزار «کوچه قاسم» ويژه برنامه اندرويد، تلفن‌هاي همراه را ميزبان سيره سردار دل‌ها کرد.
شناسه خبر : 26555 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۳

«طاهره غیاثی گندمانی» درگفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، با اشاره به برگزاری طرح ملی ایران قوی اظهار کرد: این حرکت ملی در واقع بسترساز جذب نوجوانان و جوانان به مسجد شد.



مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) گندمان شهرستان بروجن، با اشاره به فعالیت‌های جهادی اعضای این کانون در سال گذشته و ثبت این سلسله فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد، گفت: این اقدامات منجر به کسب رتبه شابسته تقدیر در رواق فناوری شد.



وی، تولید نرم افزار ویژه اندروید با عنوان «کوچه حاج قاسم» با هدف آشنایی مردم با سردار دل‌ها را به عنوان اثر ویژه این کانون در طرح ملی ایران قوی برشمرد و افزود: با تلاش فراوانی که به همت اعضای کانون در راستای ارایه و تولید این اثر شکل گرفت موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر در رواق فناوری شدیم.



غیاثی گندمانی در ادامه به برخی دیگر از فعالیت های این کانون اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی در هفته کتاب، مسابقه پخت غذاهای محلی به سبک زندگی اسلامی ویژه دهه فجر، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر شهدا در هفته دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه دستاوردهای اعضای شرکت کننده در کلاس های طرح اوقات فراغت بچه های مسجد، از جمله فعالیت‌های اصلی این کانون محسوب می‌شود.



وی همچنین راه اندازی صندوق قرض الحسنه در مسجد به منظور اعطای تسهیلات به افراد نیازمند مسجد و اعضای کانون، همکاری مستمر با شورای فرهنگی مسجد، پایگاه بسیج خواهران و برادران و شرکت دادن جوانان و نوجوانان در مسئولیت ها با هدف جذب اعضا را از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) مسجد امام علی (ع) گندمان برشمرد.



مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) گندمان ادامه داد: اجرای طرح شناسایی، آموزش و کمک به ترک معتادین شهر با همکاری سایر نهادها و ارگان های مرتبط، اجرای طرح پیوند جوانان و نوجوانان با مساجد و اجرای برنامه های مشترک با مدارس در جهت تقویت روحیه مذهبی و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد از دیگر فعالیت های این کانون در سال 1399 بوده است.



غیاثی گندمانی افزود: همکاری با کتابخانه های عمومی شهر در برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای طرح نذر کتاب و جمع آوری کتاب برای کتابخانه مسجد، برگزاری  محفل انس با قرآن به صورت مجازی، راه اندازی کارگاه تولید ماسک و تهیه و توزیع ۱۰۰۰بسته مواد غذایی و بهداشتی با همکاری خیرین، برگزاری مسابقات کتابخوانی در فضای مجازی به مناسبتهای مختلف ، اجرای طرح قطره ای از دریا ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی و سنت نذر مهدوی و توزیع بسته های گوشت قربانی ارسال از موسسه حضرت خدیجه (س) قم و برنامه تلویزیونی سمت خدا از دیگر برنامه های اجرایی کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) گندمان است.



مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) مسجد امام علی (ع) شهر گندمان، با بیان اینکه تاکنون موفق به  جذب، عضویت وساماندهی 742 نفر عضو فعال از نوجوانان وجوانان  در کانون شده ایم، افزود: سپردن مدیریت برنامه ها به ارکان کانون و فعال کردن مسئول جذب وسازماندهی کانون برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان به مسجد، راه اندازی صندوق قرض الحسنه در مسجد به منظور اعطای تسهیلات برای افراد نیازمند مسجد و اعضای کانون، همکاری مستمر با شورای فرهنگی مسجد، پایگاه بسیج خواهران و برادران در مسجد و شرکت دادن جوانان ونوجوانان در مسئولیت ها با هدف جذب اعضا از فعالیت های مهم این کانون به شمار می رود.



غیاثی گندمانی ادامه داد: برپایی نمایشگاه های مختلف شامل کتاب و محصولات فرهنگی در هفته کتاب، غذاهای محلی به سبک زندگی اسلامی ویژه دهه مبارک فجر، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر شهدا در هفته دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه دستاوردهای اعضای شرکت کننده درکلاسهای طرح اوقات فراغت بچه های مسجد، از جمله فعالیت های نمایشگاهی این کانون است.


وی با بیان اینکه مساجد، امن ترین مکان برای مصون ماندن نسل امروز از هجمه‌ها و تربیت دینی نونهالان و نوجوانان انقلاب است گفت: با تاسیس کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) در مسجد امام علی (ع) گندمان در شهرستان بروجن در سال 1382 راه حضور گسترده نوجوانان و جوانان در برنامه های فرهنگی هنری این مسجد فراهم شده است.



مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد امام علی(ع) افزود: اجرای طرح پیوند جوانان و نوجوانان با مساجد، اجرای برنامه های مشترک با مدارس در جهت تقویت روحیه مذهبی و جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد، مکاتبه با اداره ورزش و جوانان جهت اختصاص سانس های ویژه اعضای کانون در رشته های ورزشی شنا ، فوتسال ، فوتبال، همکاری با کتابخانه های عمومی شهر دربرگزاری مسابقات کتابخوانی از دیگر برنامه های کانون در سال 1399 بوده است.  



وی در پایان گفت: برگزاری کلاسهای اوقات فراغت متنوع و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، برگزاری آدینه مهد با همکاری سازمان بهزیستی در مسجد با توجه به اینکه کانون در مصلی شهر می باش، برگزاری ایستگاه نقاشی در مصلی در روزهای برگزاری نماز جمعه، برگزاری اردوهای جهادی در طول سال، برگزاری کلاسهای درسی و تقویتی برای سنین مختلف، دعوت از مشاورین و روحانیون در بحث اصول اعتقادی وتوحیدی وپاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان از اهم فعالیت های این کانون درسال1398بوده است که باعث کسب رتبه برتر این کانون در اولین رویداد ملی فهما شد.



گفتنی است کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) گندمان درسال 1382تاسیس شده و دارای  742 عضو ثبت شده در سامانه بچه های مسجد است.طاهره غیاثی گندمانی از سال1390 تاکنون مدیر مسئول این کانون است. این کانون در طرح ملی ایران قوی با کسب 17 هزار و 514 امتیاز رتبه دوم استان چهارمحال و بختیاری و رتبه دوازدهم کشوری را از حیث تعداد امتیاز کسب شده به دست آورده و ضمن کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه در رواق فن آوری در طرح ملی ایران قوی موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه در شبکه رابطین فهما شده است.