سرود از محوری‌ترین فعالیت‌های کانون شهدای سرابله/طرح ملی ایران قوی فرصتی برای شکوفایی استعدادها بود
سرود از محوري‌ترين فعاليت‌هاي کانون شهداي سرابله/طرح ملي ايران قوي فرصتي براي شکوفايي استعدادها بود
با پیشتازان طرح ملی ایران قوی؛

سرود از محوری‌ترین فعالیت‌های کانون شهدای سرابله/طرح ملی ایران قوی فرصتی برای شکوفایی استعدادها بود

فريادي، با اشاره به کسب عنوان شايسته تقدير ويژه در رواق سرود طرح ملي ايران قوي به همت کانون شهداي سرابله گفت: اين طرح سراسري منجر به شکوفايي استعدادهاي بچه‎‎‌هاي مسجد شد.
شناسه خبر : 26523 تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۷

«امیر مختار فریادی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های کانون شهدای سرابله در طرح ملی ایران قوی گفت: پس از اعلام فراخوان اجرای این طرح ملی، جلسات متعددی به همت اعضاي مختلف کانون متشکل از هنرمندان و گروه‌های هنری عضو در راستای حضور موفق  در طرح ملی ایران قوی تشکیل شد؛ این طرح در واقع دریچه‌ای برای شکوفایی استعدادهای بچه‌های مسجد بود لذا با جدیت وارد میدان شدیم.

مدیر کانون شهدای سرابله ادامه داد: با برپایی این سلسله جلسات و برنامه‌ریزی جدی، اعضای کانون عملکرد موفقی را در رواق‌های 12 گانه طرح ملی ایران قوی به نمایش گذاشته و موفق به کسب بیشترین امتیازات شدند به طوری که در برخی رواق‌ها 100 درصد امتیاز و برخی رواق‌ها تا 90 درصد امتیاز را داشتیم و در مجموع با کسب 18 هزار امتیاز از مجموع 20 هزار امتیاز در رتبه دهم کشور و اول استان ایلام شدیم.

وی در ادامه در مورد کسب عنوان شایسته تقدیر بخش ویژه در رواق سرود، از سوی اعضای کانون شهدای سرابله افزود: این کانون سه گروه سرود هنری متشکل از یک گروه 18 نفره و یک گروه 65 نفره خواهران و یک گروه 15 نفره متشکل از برادران است که به منظور حضور موفق در طرح ملی ایران قوی به مدت دو ماه تمرین مستمر داشتند.

فریادی همچنین در مورد حضور کانون شهدای سرابله در سایر رواق های طرح ملی ایران قوی از جمله رواق نمایش گفت: با وجود امکانات محدود و حمایت‌های اندکی از سوی ارگان‌های فرهنگی، توانستیم نقش بسزایی در احیای فرهنگ اسلامی و مذهبی با ساخت نمایش با موضوع دینی، جریان اربعین و اسرای کربلا ایفا کنیم؛ این نمایش موفق به کسب 100 درصد امتیاز رواق نمایش شد، در صدد تهیه فیلم کوتاهی با حضور اعضای کانون جهت شرکت در طرح ملی فهما در سال 1400 هستیم.


مدیر کانون شهدای سرابله در ادامه به فعالیت‌های این کانون در عرصه کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و افزود: کانون شهدای سرابله با ابعاد 300 متر مربع و دارا بودن مجموعه کتاب‌های مختلف، در دو نوبت یک ساعت قبل از اذان ظهر و یک ساعت قبل از اذان مغرب پذیرای جوانان و نوجوانان و عموم مردم شهر سرابله است.

 گفتنی است کانون شهدای سرابله واقع در استان شهید پرور ایلام شهرستان چرداول واقع در مسجد قمر بنی‌هاشم (ع) شهر سرابله قرار دارد که بالغ بر 200 نفر عضو با این کانون همکاری دارند.