کاشت درخت به همت بچه‌های مسجد و طلاب جهادی در روستای ازغند
کاشت درخت به همت بچه‌هاي مسجد و طلاب جهادي در روستاي ازغند
با حضور معاون فرهنگی هنری ستاد فهما انجام شد؛

کاشت درخت به همت بچه‌های مسجد و طلاب جهادی در روستای ازغند

معاون فرهنگي هنري ستاد فهما به همراه جمعي از طلاب جهادي و اهل مسجد در طرح کاشت درخت در روستاي ازغند شرکت کرد.
شناسه خبر : 26266 تاریخ انتشار : ۴ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، درختکاری، حفاظت از درختان و تاکید بر عدم قطع آنها در روایات متعددی از لسان حضرت رسول(ص) و ائمه اطهار(ع) بیان شده است.
این روزها در بهار طبیعت و در حالی که مردم تعطیلات نوروزی را پشت سر می‌گذرانند و البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دامان طبیعت می‌روند، می‌توانند با عنایت به این فرهنگ اسلامی نقش بسزایی در حفظ طبیعت ایفا کنند.



از سوی دیگر درختکاری به ویژه از گذرگاه فعالیت‌های مسجدی بروز و ظهور بیشتری در جامعه پیدا می‌کند، چراکه اساس بسیاری از رویدادها در جامعه ما حتی تا قبل از وقوع انقلاب اسلامی از مسجد نشات می‌گرفت و در نگاهی کلان‌تر مسجد از صدر اسلام و در ادوار مختلف همواره زمینه‌ساز ترویج و فرهنگ‌سازی بسیاری از فعالیت ها بوده است. بنابراین توسعه فرهنگ درختکاری از طریق مسجد نیز در بلندمدت تبدیل به یک حرکت جریان ساز خواهد شد. اهالی مسجد می‌توانند با تشویق مردم به پاکیزه نگاه داشتن محیط زیست و از سوی دیگر کاشت درخت در حیاط مساجد، در محیط‌های مختلف و فضای سبز، الگویی برای نسل جوان باشند.



بر پایه این گزارش، با توجه به موارد یاد شده جمعی از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) ازگل در استان تهران تحت عنوان طرح شهید عباس‌پور (از شهدای مدافع حرم) کاشت درخت در دو مرحله را در دستور کار خود قرار دادند که در هر فاز500  اصله و در مجموع هزار اصله درخت کاشته می شود. این طرح در روستای ازغند از روستاهای اطراف شهر مقدس مشهد اجرا می شود.



فاز اول اجرای این طرح، سه‌شنبه 3 فروردین با حضور «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد فهما و «محمد ابدالی تکلو» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان رضوی  کلید خورد و چند اصله درخت در این روستا کاشته شد.