تقویت بستر هنر ارزشی و اصیل اسلامی در مساجد از اهداف کانون‎‌های مساجد است
تقويت بستر هنر ارزشي و اصيل اسلامي در مساجد از اهداف کانون‎‌هاي مساجد است

تقویت بستر هنر ارزشی و اصیل اسلامی در مساجد از اهداف کانون‎‌های مساجد است

سعادتي، با اشاره به رويکردها و اقدامات ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور گفت: تقويت بستر هنر ارزشي و اصيل اسلامي در مساجد از اهداف کانون‎‌هاي مساجد است.
شناسه خبر : 26121 تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ویژه‌برنامه گفت‌وگوی فرهنگی رادیو گفت‌وگو، همزمان با مبعث رسول مکرم اسلام با محور بیست و هشتمین سالگرد تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد فهما به صورت زنده از آنتن این شبکه رادیویی پخش شد.

سعادتی در این برنامه رادیویی طی سخنانی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد از بُعد تاثیرگذاری در مسیر انقلاب و همچنین اطلاع‌رسانی پیام‌های امام خمینی(ره) و بسیج مردمی حرکت پروشروی داشتند، اظهار کرد: این مسیر بعد از پیروزی انقلاب نیز در  راستای خدمت‌رسانی، فعالیت‌های اقتصادی و دفاع مقدس تبلور دیگری یافت.

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور افزود: برای مثال در مقطعی شاهد هستیم که مساجد کم‌فروغ‌تر شدند و از سوی دیگر برخی از نهادها و تشکل‌های موازی در محلات شکل گرفتند؛ پس از مواردی از این دست بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، طرح تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در 18 اسفند سال 71 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرد، تا مساجد رونق بیشتر بگیرند و فعالیت های آنها انتظام یابند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه ما با ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تلاش کرده‌ایم تا ظرفیت مساجد را به عنوان بستر هنر ارزشی و اصیل اسلامی متبلور کنیم، افزود: در حال حاضر در دهه های 60 و 70 نیستم ، نسل امروز به دلیل انتخاب های متعدد، تنوع های فکری و محصولات فرهنگی گسترده مشکل پسند است و ذائقه آنها نیز متنوع و متکثر است؛ در نتیجه اگر می‌خواهیم مسیر خودمان را ادامه دهیم و مساجد را رونق ببخشیم، باید در مساجد جاذبه آفرینی و زمینه حضور نوجوانان و جوانان در خانه های خدا فراهم کنیم.

سعادتی تصریح کرد: همان گونه که در مساجد فضایی برای مهر و سجاده تعبیه شده است، باید محلی را نیز برای محفل نوجوانان در نظر بگیریم، که در همین راستا ما در شبستان مساجد فضایی را برای ایجاد کتابخانه های باز در نظر گرفته ایم، تا نوجوانان و جوانان کتابهای مورد پسندشان را استفاده کنند.

 

وی گفت: یکی از جاذبه آفرینی‌های مساجد هنر است، در این راستا و  در طرح ملی «ایران قوی» شبستانی تحت عنوان شبستان هنر به منظور انجام فعالیت‌های هنری طراحی شده است،همچنین رواق های مختلفی همچون رواق سرود ایجاد شد تا در زمینه آموزش و استعدادیابی سرود نوجوانان و جوانان فعالیت کند.

 

سعادتی افزود: رویکرد ما در کانون های فرهنگی هنری، فراهم کردن زمینه حضور همه اقشار اعم از کودک، نوجوان، جوان و میانسال و تحصیل کرده در مساجد است و تلاش می کنیم که در راستای تحقق این هدف، زمینه حضور همه سلایق را در مسجد فراهم کنیم، چراکه مسجد برای همه است و نگاه ما باید زمینه‌سازی حضور همگان باشد.