تشکیل اتاق فکر مسجدمحور منجر به کشف استعدادهای ارزش‌مدار در عرصه فیلم‌سازی می‌شود
تشکيل اتاق فکر مسجدمحور منجر به کشف استعدادهاي ارزش‌مدار در عرصه فيلم‌سازي مي‌شود

تشکیل اتاق فکر مسجدمحور منجر به کشف استعدادهای ارزش‌مدار در عرصه فیلم‌سازی می‌شود

قائميان ضمن تقدير از استقبال و حضور اعضاي کانون‌هاي فهما در طرح ملي ايران قوي گفت: تشکيل اتاق فکر مسجدمحور منجر به کشف استعدادهاي ارزش‌مدار در عرصه فيلم مي‌شود.
شناسه خبر : 26116 تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۲۸

«فرهاد قائمیان» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن تقدیر از برگزاری طرح ملی ایران قوی گفت: امیدوارم این رویداد فرهنگی در سطح فراملی اتفاق بیفتد چراکه گسترش فعالیت‌هایی از این دست منجر به پیوند نسل جوان با مقوله هنر می‌شود.



این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: تاکنون همکاری‌های خوبی را در راستای گسترش هنر فیلم‌سازی در طول دو سال اخیر در قالب این رویداد شاهد بودیم و جای مسرت است که از استان‌های مختلف تعداد قابل توجهی فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیده است.



وی گفت: همین اندازه که نوجوان مسجدی وقت می‌گذارد و بر اساس بضاعت و استعدادی که دارد اقدام به ساخت فیلم می‌کند قابل تقدیر است هرچند که این اثر کیفیت چندان بالایی نداشته باشد، مهم انگیزه‌ای است که طرح ملی ایران قوی نسبت به مقوله هنر در نسل جوان ایجاد کرد و امیدوارم این رویداد حمایت شود.



قائمیان در بخش دیگری از مباحث خود، نسبت به مساله آموزش فیلم‌سازان مسجدی اشاره کرد و گفت: اعضای کانون‌ها باید در قالب دوره‌های منسجم آموزش ببینند چراکه دستاورد این دوره‌ها، آشنایی هرچه بیشتر با اصول فیلم سازی وبازیگری و از سوی دیگر ارتقای سطح اثر است که منجر به حضور آن در جشنواره های کشوری خواهد شد.


وی ادامه داد: معتقدم طرح ملی ایران قوی باید یک جریان‌سازی نسبت به ارایه و اجرای نمایش، فیلم در مساجد ایجاد کند، به بیان دیگر تفکری ایجاد شد که طی آن قبل از اقامه نماز یا پس از ان نمایش کوتاهی اجرا شود، یا در فواصل حضور افراد در مسجد ، روی بحث فیلم‌ کار شود. 



قائمیان با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر منجر به ایجاد زیرساخت مناسب در راستای برگزاری هرچه بهتر رواق فیلم در طرح ملی ایران قوی می شود، افزود: سیاست گذاران برگزاری این رویداد فرهنگی دغدغه دارند و ما نیز به عنوان داور نسبت به حضور در این جشنواره ارزشمند لبیک گفتیم  و امید داریم که این حرکت تداوم یابد تا شاهد کشف استعدادهای جدید در این عرصه باشیم.