معرفی راه یافتگان مرحله نهایی جشنواره داستان کوتاه رایحه صلح
معرفی راه یافتگان مرحله نهایی جشنواره داستان کوتاه رایحه صلح

معرفی راه یافتگان مرحله نهایی جشنواره داستان کوتاه رایحه صلح

فرزاد میرشکاری گفت: برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره دوسالانه داستان کوتاه رایحه صلح توسط هیئت داوران معرفی شدند.
شناسه خبر : 1036818 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۰:۲۵

«فرزاد میرشکاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: برگزیدگان و راه یافتگان به مرحله نهایی جشنواره دوسالانه داستان کوتاه رایحه صلح توسط هیئت داوران معرفی شدند.


مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه ها دهکهان افزود: از مجموعِ ۲۴۳ اثر رسیده به دبیرخانه نخستین دوسالانه داستان کوتاه رایحه صلح، داوران پس از خوانش، بررسی و ارزیابی، با دقت خاص در مرحله‌ اول، ۸ اثر را در بخش ویژه (با موضوع صلح و خشونت پرهیزی) و ۱۳ اثر را در بخش آزاد به عنوان آثار برگزیده انتخاب کردند.


وی با بیان این مطلب که آثار راه یافته به مرحله نهایی توسط داوران ارزیابی می شوند، ابراز کرد: آثار راه یافته به مرحله نهایی توسط منصور علیمرادی، مهرداد بهزادی، عبدالله کریمی و علیرضا دوراندیش از نویسندگان برجسته مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.


میرشکاری با اشاره به این که جشنواره سراسری داستان کوتاه رایحه صلح با حمایت بنیاد نیکوکاری رایحه برگزار می شود، یادآور شد: این جشنواده سعی دارد تا صلح، مدارا، انعطاف پذیری، درک و همبستگی بینِ افراد جامعه را ترویج داده و آنها را برای همکاری بیشتر در زمینه حلِ اختلافات و متحد شدن با وجودِ تفاوت هایِ فرهنگی آماده کرده و در نهایت به صلح پایدار دست یافته و هر نویسنده سفیری برای صلح باشد.


 دبیر نخستین دوسالانه داستان کوتاه رایحه صلح اظهار کرد: در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای برگزاری اختتامیه نخستین دوره‌ جشنواره سراسری داستان کوتاه رایحه صلح هستیم و اگر روند اجرای برنامه‌ها به خوبی پیش رود، اختتامیه و معرفی نفرات برگزیده در فروردین ماه سال آتی برگزار می شود.


 وی با اشاره به اسامی راه‌ یافتگان به مرحله نهایی نخستین دوره جشنواره سراسری داستان کوتاهِ رایحه صلح در بخش ویژه (با موضوع صلح و خشونت‌پرهیزی) اضافه کرد: هدیه سادات میرموسوی با آسمان بادکنکی من و هاله، مجتبی صفدری با ️تشریح زن‌های عزادار در مدخل قبرستان، نوشین ایوانی با چشم‌های بسته، مهین راد با چهلمین داستان فراموشی، الهام صادقی با بخت بلند، سهیلا سپهری با خانوم دکتر، مصطفی میرزایی پیهانی با ️اجباری، سمیرا شریفی با گیاهی که قلبم را خورد، از برگزیدگان بخش ویژه بوده که موفق به راه یابی به مرحله نهایی شدند.


میرشکاری در خاتمه عنوان کرد: علی درزی با ️بن بست مهال، علی بهرامی با ️برجک راشد پرنده، مهسا سادات موسوی با ️فرزندان و پدران، امین کولیوند با ️یک کام قبل از اعدام، زینب طیبی با ️مصالحه با حیات، رقیه یساقی با ️ماهی کوچک‌های پلاک ۲۴، مونا اویسی با ️تنها قهرمان زندگی من، فریده ترقی با ️زرداب ترس، مجتبی صفدری با خرید، مرتضی فرجی با ️درخت انار، احمد انوشه با ️زباله، روح الله صالحی با فرمول شیمیایی یک زخم زبان نفهم، سعید حسین پور با میم، از برگزیدگان بخش آزاد و راه یافتگان به مرحله نهایی این جشنواره هستند.

 

 

شایان ذکر است؛ نخستین جشنواره سراسری دوسالانه داستان کوتاه رایحه صلح به میزبانی کانون فرهنگی و هنری فاطمه ها برگزار می شود.
 

پایان پیام/ 586