کانون فرهنگی هنری مسجد و پایگاه مقاومت ۲ بال امام جماعت مساجد هستند
کانون فرهنگی هنری مسجد و پایگاه مقاومت ۲ بال امام جماعت مساجد هستند

کانون فرهنگی هنری مسجد و پایگاه مقاومت ۲ بال امام جماعت مساجد هستند

حجت الاسلام امیدی گفت: ۲ بال امام جماعت مساجد، کانون فرهنگی و پایگاه مقاومت مساجد هستند و کانون مساجد نهاد آرامی است که در پی دخالت در کار مساجد نیست.
شناسه خبر : 1036546 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۸:۱۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (چهارشنبه 20 اسفند) در جلسه دیدار با ائمه جماعت شهرک گلستان شیراز که در مسجد «الغدیر» این شهرک برگزار شد، با تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: در دهه 70 مصوبه ای در شورای فرهنگی انقلاب تصویب شد که در کنار بسیج مساجد، کانون ها تاسیس شود تا در جذب نوجوانان و جوانان به توفیق بیشتر برسند.

مدیر هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه مقاومت مساجد 2 بال امام جماعت مساجد، هستند و در فارس حدود یک هزار و 500 کانون وجود دارد و در سامانه «بچه های مسجد»، حدود یکصد هزار بچه های مسجدی نام خود را ثبت کرده اند.

وی اضافه کرد: در مساجد، امام جماعت به تمام کارها نمی رسد و مدیر موفق کانون فرهنگی هنری و فرمانده مناسب پایگاه مقاومت بسیج امور مساجد را تسهیل می کنند.

حجت الاسلام امیدی عنوان کرد: چهار مسجد از مساجد شهرک گلستان رسما کانون فرهنگی دارند و سایر مساجد آن کانون ندارند.

مدیر ستاد کانون های مساجد فارس ادامه داد: اگر امام جماعت مساجد، مدیر دارای حداقل مدرک لیسانس را به ستاد کانون های مساجد فارس معرفی کند، کتابخانه در مساجد نیز راه اندازی خواهد شد و در حال حاضر 680 کتابخانه مخزن دار در کتابخانه کانون ها در استان داریم.

وی اضافه کرد: کانون مساجد نهاد آرامی است که در پی دخالت در کار مساجد نیست و توقعی از مساجد نیز ندارد و هر مسجد و امام جماعت آن و نخبه های مسجد برای مساجد می توانند تصمیم گیری کنند و ما دستورالعملی به مساجد نمی دهیم.

حجت الاسلام امیدی تصریح کرد: مساجد می توانند در سامانه ها «بچه های مسجد» فعالیت های خود را در عرصه های مختلف ثبت کنند و سامانه به آنها از یک هزار تا 20 هزار امتیاز می دهد و به مساجد دارای امتیاز بیشتر بودجه بیشتری تعلق می گیرد.

پایان پیام/ 130