مساجد پایگاه مردمی ائمه جماعت است
مساجد پایگاه مردمی ائمه جماعت است

مساجد پایگاه مردمی ائمه جماعت است

حجت الاسلام روحانی گفت: مساجد پایگاه مردمی ائمه جماعت است و باید مسجد را محکم اداره کنیم و ائمه مساجد کارهای مشترک و هماهنگ انجام دهند تا مرم ببینند و اثرات آن را احساس کنند.
شناسه خبر : 1036550 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۸:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محسن روحانی»، امروز (چهارشنبه 20 اسفند) در جلسه دیدار با ائمه جماعت شهرک گلستان شیراز که در مسجد «الغدیر» این شهرک برگزار شد، با تبریک عید سعید مبعث گفت: روحانیون در جامع نقش تربیت و تزکیه دارند و اگر قدر تزکیه دانسته شود قدر عالم نیز دانسته می شود.

امام جمعه شهرک های غرب شیراز ادامه داد: عالمان در جامعه به تربیت انسان که سخت ترین کار است می پردازند و تزکیه خودسازی است.

وی اضافه کرد: پیامبران الهی (ع)می توانند به سایرین آموزش دهند و تزکیه به معنای بستر رشد و نمو است و پیامبران الهی (ع)، بستر رشد و نمو را در جامعه فراهم می کنند و علما مامور هستند که بستر رفتن به بهشت و مسیر خوب را برای انسان ها در جامعه فراهم کنند.

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: امام جماعت در مسجد محور است و باید در امور مالی مسجد، امام جماعت دارای نقش باشد و مسجد پایگاه امام جماعت برای هدایت خانواده ها و نوجوانان و جوانان است.

وی ادامه داد: مساجد پایگاه مردمی ائمه جماعت است و باید مسجد را محکم اداره کنیم و ائمه مساجد کارهای مشترک و هماهنگ انجام دهند تا مرم ببینند و اثرات آن را احساس کنند.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: ما ائمه جماعت با انجام کارهای مشترک از اسم خارج شده و رسمی خواهیم داشت و ظرفیت ائمه جماعت ما از نظر آگاهی و علم مطلوب است و جلسات ماهانه ائمه جماعت لازم است اما کافی نیست و باید بیشتر شود و مشکلات ائمه جماعت در موارد مختلف دیده و رفع شود.

پایان پیام/ 664