تحقق دسترسی اقشار مختلف به کتاب با فعال کردن مساجد به عنوان پاتوق قرائت و مطالعه
تحقق دسترسي اقشار مختلف به کتاب با فعال کردن مساجد به عنوان پاتوق قرائت و مطالعه

تحقق دسترسی اقشار مختلف به کتاب با فعال کردن مساجد به عنوان پاتوق قرائت و مطالعه

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني، با اشاره به اهميت ترويج فرهنگ کتاب و کتابخواني در سطح اقشار مختلف مردم گفت: بايد مساجد را به عنوان پاتوق مطالعه و قرائت فعال کنيم تا همه به مطالعه کتاب دسترسي داشته باشند.
شناسه خبر : 26045 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اختتامیه هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران، روز چهارشنبه ۲۰ اسفند ساعت 14 در بستر فضای مجازی برگزار شد.



حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در این نشست طی سخنانی با بیان اینکه در راستای برگزاری و اجرای جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اقدامات متعددی صورت پذیرفته است، اظهار کرد: در شش دوره گذشته بنا بر اقتضائات و بضاعت ستاد، رقم 330 میلیون تومان اعتبار به کانون‌های برتر در استان‌ها تعلق گرفت، همچنین رقم 500 میلیون تومان نیز ویژه کتاب، به این کانون‌ها تعلق گرفت.



رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به طرح ملی ایران قوی گفت: در این طرح در قالب سه شبستان و 12 رواق‌ که طراحی شد، ترویج و توسعه کتابخوانی در نقاط مختلف کشور و به طور خاص روستاها مورد توجه قرار گرفت؛ که از این میان دو رواق کتاب و دانش مستقیما به عرصه کتاب مرتبط می‌شوند.



وی با بیان اینکه ذیل این طرح و در عرصه کتاب تعداد 16 هزار و 938 کانون فرهنگی هنری در حوزه روستا و عشایر در جشنواره مشارکت داشتند، افزود: این رقم با در نظر گرفتن شرایط کرونایی قابل تقدیر است.



حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی افزود: ما در کانون‌های مساجد به دنبال مدلی هستیم که از طریق آن بتوانیم حضور افراد را در مساجد بیشتر کنیم، برای مثال فرد با حضور در مسجد از طریق تفلن همراه خود، کتاب‌های آنلاین را دریافت کند؛ امیدواریم بتوانیم مسجد را به عنوان پاتوق قرائت و مطالعه قرار دهیم.



وی گفت:اولین فرمان خدا به پیامبر اکرم(ص) فرمان خوانش بود چنانچه خطاب به آن حضرت فرمود: «اقراء»، از سوی دیگر بزرگ ترین معجزه حضرت رسول(ص) نیز کتاب مقدس ما مسلمانان یعنی قرآن است. بنابراین اگر بتوانیم این شرایط و جایگاه را نسبت به مسجد و کتاب ایجاد کنیم، دیگر کتاب خواندن برای یک عده نخواهد بود و همگان می‌تـوانند با کتاب در مسجد ارتباط برقرار کنند.