لزوم تشکیل جبهه فرهنگی در حوزه فضای مجازی
لزوم تشکیل جبهه فرهنگی در حوزه فضای مجازی

لزوم تشکیل جبهه فرهنگی در حوزه فضای مجازی

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت و جایگاه فضای مجازی، گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به طور ویژه در فضای مجازی کار کنند؛ جبهه فرهنگی در حوزه فضای مجازی تشکیل دهید یک مانور و رزمایش فرهنگی از سنگر مساجد راه بیاندازید.
شناسه خبر : 1036081 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(19اسفند) در آئین تجلیل از منتخبین رویداد ملی فهما که به مناسبت گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، اظهار کرد: اگر عبادت ما بخواهد غنی ترباشد و با محتوای بهتر انجام شود نیاز به کار فرهنگی است؛ مسجد اگر می خواهد رونق پیدا کند سوخت آن کانون فرهنگی هنری است باید کار فرهنگی در آن مسجد بیشتر انجام شود.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: با انجام کار فرهنگی می شود نوجوانان و جوانان بیشتری جذب مسجد  کرد و عبادتی با معرفت بالاتر با عقیده و باور عمیق تر انجام داد. معرفت و فرهنگ می تواند عبادت ما را غنی تر و عمیق تر کند از ارزش بیشتر برخوردار کند.

 

وی با بیان اینکه خداوند متعال در  آیه ۱۷۰سوره اعراف می فرماید اول تمسک به کتاب و بعد نماز را تاکید می کند، گفت: این بدان معنی است که یعنی به جای اینکه بگوییم مسجد باید پیوست فرهنگی داشته باشد باید بگوییم پیوست فرهنگی باید یک مسجد داشته باشد. اصل فرهنگ است دشمن درحال جنگ فرهنگی است قوی ترین جنگ، جنگ فرهنگی است مقام معظم رهبری بارها فرمودند مهمترین جنگ دشمن با ما جنگ فرهنگی است اما در این شرایط فوریت جنگ اقتصادی بیشتر است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی افزود: مسئله فرهنگ به خصوص فرهنگ مسجدی، دینی و قرآنی باید مورد توجه باشد؛ فرهنگ اگر قوی بشود نظام قوی می شود قوی شدن مسجد در گرو تقویت فرهنگ است.

 

وی بیان کرد: کارکرد مسجد در مرحله اول باید کارکرد علمی، معرفتی و شعوری باشد و در مرحله بعدی کارکرد دینی و مناسکی داشته باشد وظیفه همه ماست که فرهنگ و کانون های مساجد را جدی بگیریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: در همه ادارات و نهادها یک روالی است  آن روال اینکه گزارش و آمار و ارقام را سعی می کنیم بالا ببریم و اما واقعیت کمتر است مقداری در بعد کانون ها به واقعیت ها بپردازیم کارکرد باید با گزارش منطبق باشد آمارهای ثبتی از کانون‌های مساجد باید واقعی باشند برخی مساجد که کانون‌های فرهنگی هنری دارند عملا کاری نمی‌کنند! کانون‌ها باید به فعال، نیمه فعال و راکد تقسیم شوند.

 

وی خاطرنشان شد:کانون های فرهنگی باید جوشش گاه نوجوانان باشد کانون های فرهنگی هنری مساجد نمی تواند با روش سنتی کارآمد باشد باید مدرن حرکت کند ابزارخای مدرن داشته باشد باید جا و مکان زیبا داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت و جایگاه فضای مجازی، اظهار کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به طور ویژه در فضای مجازی کار کنند؛ جبهه فرهنگی در حوزه فضای مجازی تشکیل دهید یک مانور و رزمایش فرهنگی از سنگر مساجد راه بیاندازید.

 

وی ادامه داد: لازم است، امتیاز و مشوق برای کانون های مساجد در نظر گرفته شود باید استعدادهای مردمی در بحث کمک به حوزه فرهنگ را زنده کنید باید این کانون ها را در خط اصیل ولایت ساماندهی کنید و هدایت و مدیریت کنید. همه باید گوش به فرمان ولایت باشند .

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید بر استفاده حداکثری از فضای مجازی در راستای نشر و گسترش مباحث فرهنگی و دینی، اظهار کرد: به برکت وجود جوانان مومن و انقلابی در این حوزه، ظرفیت‌های بسیاری برای حضور درست و به موقع در فضای مجازی داریم.

 

وی  به فعالیت بیش از چهار هزار مسجد در مازندران اشاره کرد و افزود: مازندران هزار و 176کانون فرهنگی هنری دارد این یعنی فقط یک چهارم مساجد استان دارای کانون فرهنگی هنری است درصورتی که تعداد کانون ها باید متناسب با جمعیت باشد. باید ۵۰درصد مساجد حداقل کانون فرهنگی هنری داشته باشند چشم انداز این کانون ها تعیین بشود.

پایان پیام/ 286