سامانه فهما بهترین جایگاه برای ثبت عملکرد و فعالیت های کانون های مساجد است
سامانه فهما بهترین جایگاه برای ثبت عملکرد و فعالیت های کانون های مساجد است

سامانه فهما بهترین جایگاه برای ثبت عملکرد و فعالیت های کانون های مساجد است

خنافره سامانه فهما را بهترین جایگاه برای ثبت فعالیت های کانون ها های فرهنگی هنری مساجد دانست و گفت: از مسئولان انتظار می رود نسبت به تامین و تهیه تجهیزات، امکانات و بودجه لازم برای اهل مسجد و کانون ها توجه ویژه ای را داشته باشند.
شناسه خبر : 1036036 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۴۴

«جواد خنافره» ظهر امروز (سه شنبه 19 اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تبریک فرارسیدن سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری، با بیان اینکه کانون ها در اجرای پروژهای فرهنگی و هنری توانمند هستند اظهار کرد: با تامین بخشی از نیاز های مالی کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرای پروژه های فرهنگی هنری می تواند به عنوان تمرین و آموزش عملی برای آنها باشد.

 

رابط کانون های فرهنگی هنری مساجد خرمشهر به ثبت فعالیت های این کانون در سامانه فهما اشاره کرد و افزود: با توجه به پایان مهلت ثبت گزارشات در 22 بهمن رقابتی بسیار سخت و نفس گیری را با سایر کانون های کشور داشتیم که خوشبختانه توانستیم امتیازات بسیار خوبی را کسب کنیم.

 

وی تصریح کرد: به عنوان رابط کانون های خرمشهر دو وظیفه مهم بر عهده داشتم یکی اینکه ابتدا می بایست فعالیت های کانون خود را اجرایی و ثبت کنم و دیگری کنترل فعالیت ها و راهنمایی کانون های زیر مجموعه جهت ثبت برنامه های آنها در سامانه بود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب (ع) خرمشهر ایجاد اشتغال برای جوانان و فراهم سازی نیازهای خانواده های بی بضاعت را کاری سخت، دشوار و وقت گیر دانست و  اضافه کرد: امروزه با توجه به شیوع بیماری کرونا یکی از اقدامات ما در سطح شهرستان شناسایی خانواده های نیازمند و آسیب دیده ناشی از این بیماری منفور و تهیه و توزیع بسته های معیشتی در میان آنها است، همچنین با توجه به شرایط موجود سطح شهرستان اشتغال برای جوانان کاری سخت و دشواری است که در این زمینه تمام تلاش و سعی خود را به کار برده ایم.

 

وی عنوان کرد: برای ثبت گزارش عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد در این ایام ابتدا چندین جلسه آموزشی را برای مدیران در برخی از مساجد به صورت مشترک و انفرادی برگزار و چگونگی ثبت گزارشات و فعالیت ها را آموزش دادیم، مدیرانی هم که به خاطر شرایط شغلی امکان دریافت آموزش را نداشتند با معرفی فرد دیگر به ایشان آموزش های لازم را ارائه کردیم.

 

خنافره به نحوه آموزش ها در این دوره فعالیت اشاره کرد و ادامه داد: از فضای مجازی، تماس تلفنی و ارتباط حضوری استفاده کردیم تا کانون ها گزارشات خود را ضبط و ثبت کنند، یکی دیگر از اقدامات ما در سطح شهرستان تاسیس دو کانون کانون فرهنگی هنری ولایت در مسجد آیت الله خامنه ای و کانون مسجد جوادین (ع) خرمشهر پس از نشست با متولی این دو مسجد بود.

 

وی با ابراز گلایه از بی اعتنایی برخی مدیران نسبت به فعالیت در کانون های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان تاکید کرد: انتظار داریم مدیران کانون ها در سال آینده فعالیت مناسبی و چشمگیری را از خود نشان دهند و در صورت عدم توانایی، مسئولیت را به فرد دیگری واگذار کنند.

 

رابط کانون های فرهنگی هنری مساجد خرمشهر با اشاره به نحوه امتیازگیری در سامانه فهما از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: تعمیر تابلوی کانون امتیاز داشت و ما در این راستا تابلوی دو کانون را به ارزش 6 میلیون ریال تعمیر و فلکسی دیگری را چاپ و در اختیار آنها قراردادیم.

 

وی از زیباسازی داخلی مسجد امام علی (ع) با اعتباری بالغ بر 30 میلیون ریال خبر داد و ابراز کرد: با توجه به هزینه بر بودن کار رنگ آمیزی، چاپ و نصب بنر را بعنوان جایگزین رنگ انجام دادیم تا فضای داخلی این مسجد نسبت به قبل زیبا شود. همچنین با توجه به اینکه کتابخانه مسجد غیر فعال بود؛ قفسه ها تعمیر و نواقص آن برطرف شد و نسبت به چینش مجدد کتاب ها و تهیه صندلی نیز اقدام به عمل آمد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری عبی بن ابی طالب خرمشهر اذعان کرد: در زمینه تولید فیلم نیز جلسات توجیهی گروه فیلم سازی و برنامه ریزی برای حضور موثر در دستور کار قرار گرفت، در این راستا نیز فرهنگ دشتی یکی از شاعران خوش ذوق آئینی و از فعالین این کانون در برنامه های رادیو تلویزیون آبادان حضور یافت.

 

وی از توزیع 240 بسته سهمیه گوشت در میان نیازمندان شناسایی شده خرمشهری خبر داد و گفت: این مقدار سهمیه گوشت قرمز قربانی را به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند که از سوی برنامه تلویزیونی سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س) در دومین مرحله به این منطقه ارسال شده بود را پس از تحویل سهمیه در اختیار کانون های زیر مجموعه قرار دادیم و آنها نیز نسبت به توزیع در میان نیازمندان سطح شهرستان اقدام کردند.

 

خنافره خطاب به مسئولان خاطر نشان کرد: به عنوان کانونی که در سطح منطقه هشت کشور حائز رتبه اول شده ایم باید به مسئولان این نکته را عنوان کرد که مسجد دارای دو بستر تربیت و تعلیم است که جوانان را به تربیت اسلامی و آموزش های مفید آراسته می کند، لذا اهل مسجد چه مرد و چه زن از کوچک تا بزرگ همه اهل فعالیت هستند.

 

وی سامانه فهما را بهترین جایگاه برای ثبت فعالیت های کانون ها دانست و یاد آور شد: آنچه از مسئولان انتظار می رود آن است که در تامین و تهیه تجهیزات، امکانات و بودجه لازم برای اهل مسجد و کانون ها توجه ویژه ای را داشته باشند.

 

پایان پیام/ 660