نقش‌آفرینی بچه های مسجد در پشتیبانی از جبهه مقابله با کرونا شایسته تقدیر است
نقش‌آفرینی بچه های مسجد در پشتیبانی از جبهه مقابله با کرونا شایسته تقدیر است

نقش‌آفرینی بچه های مسجد در پشتیبانی از جبهه مقابله با کرونا شایسته تقدیر است

حجت الاسلام نعمتی قرا گفت: قدردان زحمات بچه‌های مسجد استان ولایتمدار و شهیدپرور مازندران برای حضور در جبهه پشتیبانی از خط مقدم مبارزه با کرونا در قالب ضدعفونی اماکن عمومی و پرتردد، مساجد و منازل و تولید و توزیع اقلام بهداشتی پای‌کار هستند، هستیم .
شناسه خبر : 1036035 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام«رجب نعمتی قرا»امروز(19اسفند) در آئین تجلیل از منتخبین رویداد ملی فهما که به مناسبت گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران برگزار شد، اظهار کرد:هزار و 176کانون فرهنگی هنری در استان مازندران فعالیت دارند که ۷۱۴کانون از این تعداد روستایی و باقی در مساجد شهری ایفای نقش می کنند.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: با توجه به ایجاد زیست بوم جدید بچه های مسجد در فضای مجازی از دو سال گذشته، فعالیت های کانون های مساجد درپی شیوع این ویروس تعطیل نشد و با قوت در بستر مجازی درحال انجام است.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا از ثبت درخواست تاسیس کانون فرهنگی هنری از سوی حدود ۳۲مسجد استان خبر داد و یادآورشد: کانون های مساجد استان 125هزار و ۱۶۶نفر عضو دارند.

 

وی به ابتکار بچه های مساجد استان برای تهیه و توزیع کمک های مومنانه درپی شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی خرماکلا قائمشهر نیز تاکنون ۴هزار بسته به ارزش یک میلیارد تومان تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی توزیع کرد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا قدردان زحمات بچه‌های مسجد استان ولایتمدار و شهیدپرور مازندران برای حضور در جبهه پشتیبانی از خط مقدم مبارزه با کرونا در قالب ضدعفونی اماکن عمومی و پرتردد، مساجد و منازل و تولید و توزیع اقلام بهداشتی همانند ماسک و... پای‌کار هستند، هستیم .

 

وی از توزیع چهارمرحله گوشت گرم بین نیازمندان استان با همکاری موسسه و کانون حضرت خدیجه (س) شهر مقدس قم خبر داد و افزود: با توجه به  مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم تاکنون قریب به ۲تن گوشت در سطح استان توزیع شده است.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه مجوزهای فعالیت کانون های مساجد که هر چند سال یکبار باید تمدید شوند در سامانه بچه های مساجد به صورت الکترونیکی درحال صدور است، گفت: تاکنون ۵۲۲کانون این مجوزرا دریافت کردند و روند اخذ مجوز ادامه دارد.

پایان پیام/ 286