مشارکت ۲۲ هزار کانون مسجدی در طرح ملی «ایران قوی»/کرونا فرصت خدمت بچه‌های مسجد به محرومان را گسترش داد
مشارکت ۲۲ هزار کانون مسجدی در طرح ملی «ایران قوی»/کرونا فرصت خدمت بچه‌های مسجد به محرومان را گسترش داد

مشارکت ۲۲ هزار کانون مسجدی در طرح ملی «ایران قوی»/کرونا فرصت خدمت بچه‌های مسجد به محرومان را گسترش داد

طاهریان با بیان اینکه نزدیک به ۱۶ هزار اثر در قالب طرح ملی «ایران قوی» به دست ما رسیده است، گفت: سال آینده رویکرد فعالیت‌های ما انسجام بخشی و کیفی‌سازی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.
شناسه خبر : 1035759 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «مرتضی طاهریان» در ویژه برنامه «والعصر» شبکه رادیویی قرآن که به مناسبت (18اسفند) سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پخش شد، پیرامون فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال 91 در سفر به استان خراسان شمالی در جمع روحانیون و علما فرمودند: «کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید» و این یک نقطه تاریخی برای مجموعه فعالیت های فرهنگی بچه های مساجد بود.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: عملا از آن روز به بعد انگیزه و نشاط بچه های مسجد برای خدمت در عرصه فرهنگ و هنر مساجد دوچندان شد، ضمن اینکه ائمه جماعات به عنوان رکن مهم مساجد بویژه پس از تاکیدات مقام معظم رهبری همراهیشان با مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد بیشتر شد.

 

کرونا فرصتی برای توسعه خدمت رسانی بچه های مسجد

 

طاهریان تصریح کرد: از طرفی امسال شیوع بیماری کرونا و محدویت هایی که برای حضور نوجوانان و جوانان در مساجد وجود داشت و موجب شده بود که بسیاری از تجمعات محدود و یا تعطیل شود، اما باید با افتخار گفت که کار بچه های مسجد هیچ وقت تعطیل بردار نیست و هنر بچه های مساجد از گذشته تاکنون همیشه بر این اصل بوده است که هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می کردند، ویروس کرونا در ظاهر تهدید بود، اما فرصتی برای توسعه خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه را فراهم کرد.

 

مدیر ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما با اشاره به خدمات صورت گرفته از سوی بچه های مساجد در بحران کرونا گفت: از همان ابتدای شیوع این بیماری بچه های مسجد در خط مقدم کمک به آسیب دیدگان از کرونا بودند، به عنوان مثال کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) در استان قم که جزو کانون های مساجد برتر فهما در سال 98 بوده است با همراهی خیرین برنامه «سمت خدا» در طول یکسال اخیر بالغ بر 19 میلیارد تومان جذب منابع مردمی داشته است و گوشت قربانی به خانواده های مستمند در سراسر کشور توسط بچه های مسجد انجام شد. ضمن اینکه این کانون در عرصه های اجتماعی نیز خدمات گسترده ای انجام داده است.

 

مشارکت ۸۷ درصد کانون های مساجد در طرح ملی ایران قوی

 

وی با اشاره به فعالیت های بچه های مسجد در حوزه فرهنگ در بحران کرونا، افزود: سال گذشته طرح ملی «فهما» و امسال نیز طرح ملی «ایران قوی» توسط ستاد فهما اجرا شد که در طرح ملی ایران قوی قریب 22 هزار کانون از مجموع 25 هزار 900 کانون کشور یعنی 87 درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در رشته های مختلف در این طرح ملی مشارکت داشته اند.

 

طاهریان خاطر نشان کرد: نزدیک به 16 هزار اثر در قالب طرح «ملی ایران» قوی به دست ما رسید. چراکه ما از سال 96 مقدمات راه اندازی یک پروتال جامع را پیش بینی کرده بودیم و این پروتال ارتباط مجازی بین ما و بچه های مساجد ایجاد کرد. در بحران کرونا نیز این بستر فضای مجازی آماده بود و توانستیم ارتباطمان با بچه های مسجد را از طریق سامانه مسجد حفظ کنیم و خوشبختانه نسبت همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد در سال 99 به نسبت سال 98 چهار برابر شد.

 

انسجام بخشی و کیفی سازی فعالیت های کانون های مساجد

 

مدیرساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما در پایان خاطرنشان کرد: سال آینده نیز رویکرد فعالیت های ما در حوزه انسجام بخشی و کیفی سازی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

 

 

پایان پیام/ 40