۴۹۴ خانواده معزز شهید در طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در فارس مورد تکریم و بزرگداشت قرار گرفتند
۴۹۴ خانواده معزز شهید در طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در فارس مورد تکریم و بزرگداشت قرار گرفتند

۴۹۴ خانواده معزز شهید در طرح ملی «سه شنبه های تکریم» در فارس مورد تکریم و بزرگداشت قرار گرفتند

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم»، گفت: ۴۹۴ خانواده معزز شهید در فارس مورد تکریم و بزرگداشت قرار گرفتند که در سال ۹۹ این برنامه ها بیشتر به صورت مجازی برگزار شد و برخی هم به صورت حضوری بود.
شناسه خبر : 1035800 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (سه شنبه 19 اسفند) در جمع خبرنگاران، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع)، گفت: بیش از 25 هزار کانون و 14 هزار کتابخانه در سطح مساجد کشور وجود دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه یک هزار و 242 کانون و 380 کتابخانه مخزن دار در استان فارس وجود دارد، تاکید کرد: اگر بخواهیم آمار کتابخانه های باز را به این آمار اضافه کنیم، این عدد به 680 کتابخانه می رسد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های مختلف و متنوعی توسط کانون های مساجد استان انجام می شود که تمام فعالیت ها در سامانه «بچه های مسجد» ثبت می شود، افزود: در این سامانه نزدیک به یکصد هزار نوجوان و جوان مسجدی فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت ها در راستای فعالیت ها قرآنی، فرهنگی، ادبی، پژوهشی و ... است و این فعالیت ها در طرح ملی «ایران قوی» مورد داوری قرار گرفت، تاکید کرد: اعضای کانون های مساجد فارس در موضوعات ایده پردازی مسجدی خوش درخشیدند که این ایده ها نظیر اقتصاد و کارآفرینی و رفع اختلافات در مسجد با طرح «هر مسجد یک حقوقدان» بود و 93 ایده منتخب در سطح کشور داشتیم و در سایت بچه های مسجد بارگذاری شده است و برخی از این ایده ها هم به نتیجه رسیده که قابلیت اجرایی پیدا کردند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه بانک هنرمندان مسجدی ایجاد شده است، اضافه کرد: تیم های هنری مختلف در سطح مساجد استان حضور دارند که در بحث فضای مجازی، گروه های تئاتر و سایر بخش های هنری فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه در بحث گروه سرود 33 گروه، در حوزه کتابخانه ها و گسترش مطالعه و فکر 55 گروه موفق حضور دارند که برخی کتابخانه های آنان بیش از چهار هزار جلد کتاب دارد، افزود: مسابقات قرآنی با عنوان «مدهامتان» هر سال برگزار می شود که امسال 250 شرکت کننده از فارس در آن حضور داشتند و مسابقات به صورت مجازی داوری شد.

حجت الاسلام امیدی با یادآوری این مطلب که شرکت کننده کانونی از مسجد «آقاباباخان» در رشته قرائت بالای 16 سال توانست به رتبه برتر دست یابد، اضافه کرد: در رشته «تواشیح و ابتهال» هم یکی از اعضای کانون های مساجد فارس توانست رتبه برتر را کسب کند.

وی با اشاره به اجرای طرح «سه شنبه های تکریم» توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: در سال 99 هر سه شنبه یکی از خانواده های شهدا توسط وزیر و رئیس ستاد تکریم شدند و در فارس هم این برنامه برگزار شد و 494 خانواده معزز شهید در فارس مورد تکریم و بزرگداشت قرار گرفتند که در سال 99 این برنامه ها بیشتر به صورت مجازی برگزار شد و برخی هم به صورت حضوری بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه 17 گروه موفق در بخش کسب و کارهای فرهنگی داریم که توانستند کارهای زیادی تولید کنند، افزود: این گروه ها توانستند با ایجاد نمایشگاه های موقت 10 روزه یا فصلی به کسب و کار مردم محله رونق دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح «راهکار» برای مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: از این رو تفاهم نامه ای با بسیج محلات استان منعقد کردیم و سه گروه جهادی فعال مثل گروه جهادی «شهید مسرور» در این رابطه فعالیت دارند که گروه «شهید مسرور» از ابتدای شیوع کرونا، در بحث تغسیل و کفن و دفن اموات کرونایی فعالیت دارد، در این طرح، 426 مورد کمک و مساعدت های مختلف در طول سال جاری داشتیم.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه مجوزهای کانون ها به صورت الکترونیک صادر می شوند که 400 مجوز در سال جاری انجام شده است، افزود: نزدیک به یکصد مسجد در شرف تاسیس کانون هستند و در برنامه طرح ششم توسعه آمده است هر مسجد باید یک کانون داشته باشند و اگر از مسجدی بخواهند کانون تشکیل دهند، باید از طریق سامانه اقدام به ثبت کنند.

وی افزود: 50 کتاب تاکنون تولید شده است که نوع آنها در مورد مفاخر و بزرگان شهرستان ها و یا حوزه شهدا بوده است.

خاطر نشان می شود، در پایان این مراسم از خبرنگاران و عکاسان حوزه کانون های مساجد به مناسبت سالروز تاسیس کانون های مساجد، تجلیل شد.

 

پایان پیام/ 130