کانون های مساجد در سبد حمایتی دولت در استان ها قرار گیرند
کانون های مساجد در سبد حمایتی دولت در استان ها قرار گیرند

کانون های مساجد در سبد حمایتی دولت در استان ها قرار گیرند

براتی گفت: بخش عمده ای از اعتبارات ملی به سمت استان ها هدایت می شود و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید بیش از پیش در سبد حمایتی دولتی در استان قرار گیرند تا بتوانیم شاهد اتفاق های خوبی در حوزه کانون ها و مساجد در سطح استانی و ملی باشیم.
شناسه خبر : 1035750 تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری شبستان از بوشهر، به مناسبت فرار رسیدن 18 اسفند و سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مصاحبه ای با «حسین براتی، مسئول دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد فهمای کشور» تنظیم شده که متن این مصاحبه به شرح ذیل می باشد:

 

عملکرد کانون های مساجد با رویکار آمدن سامانه بچه های مسجد را چگونه ارزیابی می کنید؟

با روی کار آمدن سامانه بچه های مسجد زمینه ای فراهم شد تا فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت دقیق ارزیابی و جایگاه کانون های مساجد در حوزه فرهنگ در سطح ملی شناسایی و همچنین حمایت ها و پرداخت بودجه به صورت هدفمند انجام گیرد. این سامانه به ما کمک کرد تا بتوانیم نقاط قوت کانون های مساجد را شناسایی و تقویت کنیم و همچنین نقاط ضعف آن ها را برطرف سازیم.

 

فعالیت کانون های مساجد در سطح کشور و همچنین اقدامات استان بوشهر در طرح ملی ایران قوی را چگونه ارزیابی می کنید؟

در طرح ملی ایران قوی با توجه به مولفه های اصلی مورد ارزیابی در این طرح از مجموع 24 هزار کانون، 100 کانون به مرحله داوری این طرح راه پیدا کردند که خوشبختانه دو کانون از استان بوشهر در جمع 10 کانون برتر کشور حضور داشتند که این باعث خوش حالی و امید می باشد اما برای استمرار این اتفاق های خوب می طلبد که از اقدامات و فعالیت های کانون های مساجد حمایت شود.

 

فعالیت و اقدامات کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر را در طول سال چگونه ارزیابی می کنید؟

فعالیت های کانون های مساجد استان بوشهر رشد قابل توجهی داشته است که با توجه به ظرفیت های موجود در این استان می توان به این موضوع امیدوار بود که در آیند شاهد درخشش بیشتر این استان در حوزه های فرهنگی در سطح ملی باشیم.

 

با توجه به اینکه بخش عمده ای از کانون های فرهنگی هنری مساجد، کانون های روستایی می باشند و این خود به عنوان یک ظرفیت بالقوه در روستاها به شمار می رود، تعاملات مسئولین روستایی در سطح کشور با این کانون ها را چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به اینکه بخش عمده ای از کانون ها فرهنگی هنری مساجد در روستاها در حال فعالیت می باشند لازم است که مسئولین روستایی در سطح کشور از این ظرفیت موجود در جهت ارتقای سطح فرهنگی و هنری جامعه روستایی استفاده کنند. کانون های مساجد به عنوان بازویی نیرومند می توانند بخش عمده ای از خلأهای موجود در جامعه روستایی را برطرف کنند.

 

با توجه به اینکه یکی از مولفه های اصلی رشد فعالیت های فرهنگی حمایت های مالی می باشد، و بخش عمده ای از کانون ها با کمبود منابع مالی روبه رو می باشند چه توسیه ای برای کانون ها و مسئولین استانی دارید؟

به اعتقاد بنده ما کمبود منابع نداریم تنها باید منابع را درست هدایت کنیم. با توجه به اینکه تمام اعتبارات ملی به سمت استان ها هدایت می شود، کانون های فرهنگی هنری مساجد باید بیش از پیش در سبد حمایتی اعتبارات دولتی موجود در استان ها قرار گیرند تا در این راستا بتوانیم شاهد اتفاق های خوبی در حوزه کانون ها و مساجد در سطح استان بوشهر و همچنین در سطح ملی باشیم.

 

با توجه به اینکه در ایام پایانی سال جاری قرار داریم، سیاست های ستاد فهما و اهداف این ستاد برای کانون های مساجد در سال آینده چگونه می باشد؟

مسجد، قرآن، شهادت و اهلبیت (ع) چهار محور اصلی ستاد فهمای کشور در تعریف فعالیت های فرهنگی هنری مساجد می باشند که برای برنامه ریزی ها در دستور کار قرار می گیرند. با توجه به اتمام فهما 1 در سال گذشته و همچنین طرح ملی ایران قوی در سال جاری برای سیاستگذاری و برنامه ریزی در سال آینده نشست های مشورتی با استان ها برگزار خواهد شد تا بتوانیم نقاط قوت این طرح ها را تقویت و نقاط ضعف را برطرف سازیم و در سال 1400 با برگزاری فهما 2 و معرفی پایتخت فهما ایران. اتفاق های خوبی را در حوزه فرهنگی و هنری در سطح ملی رقم بزنیم.

پایان پیام/ 647