توجه به مسائل علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان در دستور کار کانون های مساجد باشد
توجه به مسائل علمي و فرهنگي نوجوانان و جوانان در دستور کار کانون های مساجد باشد

توجه به مسائل علمی و فرهنگی نوجوانان و جوانان در دستور کار کانون های مساجد باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی به منویات رهبری مبنی براینکه «مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز جوانی که درمسجد حضور پیدا میکند، فراهم کنید» اشاره و بر لزوم توجه به مسائل علمي و فرهنگي نوجوانان و جوانان با هدف تربیت نیروی انقلابی مورد توجه باشد.
شناسه خبر : 1035639 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۲:۵۴

حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن گرامیداشت 18اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد به «بچه های مسجد» و تحسین عملکرد این فعالان فرهنگی  و مسجدی در جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی، اظهار کرد:تنوع بخشیدن و بازگرداندن مسجد به کارکردهای صدر اسلام‌ نظیر کارکردهای عبادی، سیاسی و علمی ضرورت دارد.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران به اهمیت فضای مجازی و اقبال اقشار مختلف جامعه به ویژه دانش آموزان و دانشجویان به استفاده از شبکه های اجتماعی اشاره کرد و افزود: خوب است که درسال های اخیر فعالیت های کانون های مساجد در سامانه بچه های مسجد انجام می شود اما می طلبد بیشتر برای درامان ماندن نسل جوان از آسیب ها و معضلات ناشی از حضور در فضای مجازی برنامه داشت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه من نه تنها تاکید می‌کنم که نماز را در اول وقت بخوانید بلکه می‌گویم اهل مسجد باشید و با حضور فعال در مسجد بیمه شوید، اذعان کرد: تمامی مساجد باید به دو بازوی فرهنگی با عنوان «بسیج و کانون فرهنگی هنری » مجهز باشند تا شاهد رونق معنوی این پایگاه های دینی باشیم. چرا که در کنار جنگ اقتصادی جنگ فرهنگی هم داریم.

 

وی به منویات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون استان خراسان شمالی مبنی براینکه «من سفارش میکنم مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا میکند، فراهم کنید» اشاره و بر لزوم توجه به مسائل علمي و فرهنگي نوجوانان توسط مسئولان فرهنگي مساجد تاکید کرد و افزود: تربیت نسلی متعهد و انقلابی رسالت مهمي است كه بايد همواره به آن عنايت خاص داشت.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی به اهمیت کار در حوزه خانواده اشاره کرد و گفت: دشمنان اسلام با فعاليت هاي سوء فرهنگي خود به دنبال تضعيف نهاد خانواده هستند كه هوشياري اعضای کانون های فرهنگی هنری،  که با خانواده ها در محلات و مساجد آشناهستند و می توانند برایشان برنامه ساز باشند تا از توطئه های دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی درامان بمانند، را طلب مي كند.

 

پایان پیام/ 286