در انجام فعالیت کانون‌های مساجد از ظرفیت پیشکسوتان این عرصه استفاده شود
در انجام فعالیت کانون‌های مساجد از ظرفیت پیشکسوتان این عرصه استفاده شود

در انجام فعالیت کانون‌های مساجد از ظرفیت پیشکسوتان این عرصه استفاده شود

طمیمیان با بیان اینکه در انجام فعالیت‌های کانون‌های مساجد باید از ظرفیت پیشکسوتان این عرصه بهره‌مند شویم گفت: یکی از مزیت های کانون های مساجد داشتن رسانه ای تحت عنوان خبرگزاری شبستان است که باید از ظرفیت این رسانه در بحث های مهم و کلان استفاده شود.
شناسه خبر : 1035613 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «قدرت اله طمیمیان» ظهر امروز (دوشنبه 18 اسفند) در آئین تقدیر از پنج کانون فرهنگی هنری برتر مساجد اروند که به مناسبت سالروز تاسیس این کانون ها در سالن جلسات معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد اظهار کرد: بسیار خرسند هستم که با تشکیل دبيرخانه و مديريت مستقل كانون های فرهنگی هنری در منطقه آزاد اروند، از یک ظرفیت مهم فرهنگی بهره مند شدیم.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند هدف از تاسیس کانون های مساجد را اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی مساجد تعریف دیگری پیدا کردند و کاربری آنها از یک مکان مذهبی صرف خارج شد؛ در ایام انقلاب اسلامی نقش مساجد به عنوان کانون شکل گیری تصمیمات انقلابی برای مبارزه با رژیم طاغوت بسیار پررنگ بود و پس از آن در دوران دفاع مقدس؛ مساجد به یکی از مراکز مهم جذب نیرو و ستاد پشتیبانی جبهه و جنگ تبدیل شدند.

 

وی با اشاره به بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی که «مسجد سنگر است و سنگرها را رها نکنید» تصریح کرد: مساجد علاوه بر اثر مذهبی و معنوی به دلیل اهمیت فعالیت هایشان در برهه های مختلف نظیر انتخابات که مرکز اصلی رأی گیری هستند، از جایگاه بسیار والایی در میان جامعه برخوردارند.

 

طمیمیان با بیان اینکه مساجد محلی برای تشکیل کانون های علمی است اضافه کرد: در حوزه فعالیت های فرهنگی، مساجد افق دید گسترده ای داشتند و تنها به مناسک مذهبی بسنده نکرده و کارهای زیربنایی بسیار خوبی انجام دادند؛ در دهه 70 که مقام معظم رهبری بحث تهاجم فرهنگی را مطرح  کردند، این مساجد بودند که در مبارزه با تهاجم فرهنگی پیشرو بودند.

 

وی بر ایفای نقش موثر کانون های فرهنگی هنری در جذب جوانان و نوجوانان در مساجد اشاره کرد و ادامه داد: استقبال خانواده ها از حضور فرزندانشان در مساجد ما را وادار می کند که رویکردمان در مساجد به روز باشد و تصمیمات نیز بر این اساس شکل بگیرد.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بر لزوم توجه کانون های فرهنگی هنری به ورزش تاکید کرد و گفت: توجه به ورزش از ویژگی های مساجد است و بسیاری از قهرمانان ورزشی فعالیت شان را از مساجد شروع کردند از همین رو امیدواریم پس از پایان همه گیری ویروس منحوس کرونا از مراکز ورزشی موجود در منطقه استفاده شود.

 

وی به تامین بخشی از نیازهای کانون های فرهنگی هنری مساجد در بودجه سال 1400 اشاره کرد و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب می بایست یکی از اولویت های خاص فعالیت کانون های فرهنگی هنری باشد و برنامه ریزی جهت اجرای اهداف این بیانیه در دستور کار کانون ها قرار گیرد.

 

طمیمیان با تقدیر از فعالیت خبرگزاری شبستان در زمینه اطلاع رسانی و نشر اخبار کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند بیان کرد: یکی از مزیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد داشتن رسانه ای اختصاصی تحت عنوان خبرگزاری شبستان است؛ از مدیران کانون ها و فعالان این حوزه می خواهم که صرفا برای تبلیغ و اطلاع رسانی از این رسانه استفاده نکنند لذا می بایست از ظرفیت این رسانه در بحث های مهم و کلان از جمله فرهنگ سازی، توجه به مردم و رفع مشکلات و معضلات استفاده شود.

 

وی ذعان کرد: خبرگزاری شبستان دارای ظرفیت ها و پتانسل های بسیاری بوده و حیف است که بخواهیم فقط برای اطلاع رسانی از آن استفاده کنیم.

 

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند یاد آور شد: همچنین می بایست از ظرفیت پیشکسوتان عرصه کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز بهره کافی و وافی را ببریم، لذا مدیر این ستاد و مدیران کانون ها نباید از این ظرفیت نیز غافل شوند.

 

پایان پیام/ 660