۵ کانون فرهنگی هنری مساجد برتر منطقه آزاد اروند معرفی و تجلیل شدند
۵ کانون فرهنگی هنری مساجد برتر منطقه آزاد اروند معرفی و تجلیل شدند

۵ کانون فرهنگی هنری مساجد برتر منطقه آزاد اروند معرفی و تجلیل شدند

همزمان با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد پنج کانون برتر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند معرفی و تجلیل شدند.
شناسه خبر : 1035552 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، همزمان با سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ظهر امروز (دوشنبه ۱۸ اسفند) طی آئینی با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیر توسعه فرهنگی هنری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند پنج کانون برتر شهرستان های آبادان و خرمشهر معرفی و تجلیل شدند.

 

کانون های فرهنگی هنری «علی ابن ابی طالب (ع)» خرمشهر، «خاتم الانبیاء (ص)» اروندکنار، «مولود کعبه» اروندکنار، «علی بن موسی الرضا (ع)» آبادان و «امام رضا (ع)» خرمشهر در سامانه فهما موفق به کسب بیشترین امتیاز شدند.

 

همچنین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند در این طرح توانست رتبه نخست منطقه ۸ کانون های مساجد کشور که شامل استان های اروند، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان را از آن خود کند.

 

در این آئین «حسین قانعیان» با تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با تشریح فعالیت های کانون ها فرهنگی هنری مساجد اروند اظهارکرد: برنامه هایی که در سال جاری توسط ستاد کانون های این منطقه اجرایی شد را مدیون هماهنگی ها و حمایت مدعاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند هستیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند افزود: امسال توانستیم سامانه بچه های مسجد را در کانون های شهرستان های آبادان و خرمشهر راه اندازی و فعال و با انعکاس گزارش فعالیت های کانون ها از رتبه های پایین به بالا صعود کنیم، اکنون نیز جزء ۱۰ کانون برتر کشور هستیم؛ همچنین در آذرماه سال جاری ما جزء سه کانون برتر کشور بودیم.

 

وی از کسب رتبه هفتم ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند در طرح «ملی ایران قوی» در میان ستاد کانون های مساجد کشور خبر داد و تصریح کرد: البته مراحل داوری همچنان ادامه دارد و احتمال دارد رتبه بهتری را کسب کنیم.

 

قانعیان به ساخت فیلم کوتاه در کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب (ع) خرمشهر اشاره کرد و ادامه داد: این فیلم نیز جزء ۳۰ اثر برتر تولیدی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شناخته شده است، البته داوری این بخش نیز همچنان ادامه دارد.

 

وی اضافه کرد: همچنین در اجرای برنامه های مناسبتی از جمله عید غدیر، عید قربان و ... با توجه به شرایط حاکم ناشی از بیماری کووید ۱۹ در منطقه توانسته ایم کارناوال های شادی را برگزار و به کانون هایی که برنامه های مناسبتی داشتند کمک کنیم؛ در سال جاری طی ۲ مرحله به میزان سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز قربانی نذری دریافتی از سوی برنامه تلویزیونی سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س) را در شهرهای آبادان، خرمشهر، اروندکنار، چوئبده، منیوحی و مینو شهر را توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند در میان نیازمندان شناسایی شده توزیع کردیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند خاطرنشان کرد: با حضور اساتید برجسته کشور از شهرستان های تهران و اصفهان دوره ۲ روزه تبیین بیانیه گام دوم انقلاب ویژه مدیران کانون ها را برگزار کردیم.

 

وی به تحویل مرکز فرهنگی اشراق در راستای اجرای فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند اشاره کرد و یاد آور شد: خوشبختانه با مساعدت و همکاری های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند این ساختمان را تحویل و ستاد را در آن مکان مستقر کردیم و نسبت به رفع معایب و مشکلات آن اقداماتی را انجام دادیم که برخی از مشکلات بر طرف شد.

 

پایان پیام/ 660