نزدیک به ۷۹ هزار عضو در کانون های مساجد فارس، فعال هستند
نزدیک به ۷۹ هزار عضو در کانون های مساجد فارس، فعال هستند

نزدیک به ۷۹ هزار عضو در کانون های مساجد فارس، فعال هستند

دهقانی گفت: در استان فارس یک هزار و ۳۴۲ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس فعالیت دارد که قریب ۷۹ هزار عضو که بیشتر نوجوان و جوان هستند.
شناسه خبر : 1035538 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی دهقانی»، امروز (دوشنبه 18 اسفند) در برنامه زنده تلویزیونی «نگاه روز»، گفت: ۲۸ سال است که کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور و استان فعالیت می کنند.

معاون ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه مساجد بنا به توصیه ها و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نباید دولتی اداره شوند و باید مردمی بمانند، تاکید کرد: این موضوع دستگاه ها و نهاد ها را از حمایت از مساجد معاف نمی کند.

کارشناس مسئول فرهنگی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه به هرحال مساجد هزینه هایی دارند که باید حمایت شوند به عنوان مثال برخی شهرداری ها مساجد را از پرداخت برخی عوارض معاف کرده اند که به مساجد کمک می کند و این می تواند الگوی خوبی برای همه شهرداری ها باشد، اظهار کرد: دستگاه های مختلفی در حوزه مساجد در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه بسیج و کانون های مساجد از همه سازمان ها، قوی تر هستند و در اجرای برنامه مثل 2 بال برای مسجد عمل می کنند، تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در ۱۸ اسفند ۱۳۷۱ با مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی به سفارش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برای مقابله با تهاجم فرهنگی طی رسالتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شد، تاسیس و راه اندازی شدند.

دهقانی با اشاره به اینکه طرح های مختلفی نظیر «سه شنبه های تکریم»، «شنبه های کتاب» و «ایران قوی» در کانون های مساجد به اجرا رسیده است، افزود: در استان فارس یک هزار و ۳۴۲ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس فعالیت دارد که نزدیک به ۷۹ هزار عضو که بیشتر نوجوان و جوان هستند.

 

پایان پیام/ 130