کانون های مساجد فارس فعالیت های خوبی از خودشان نشان داده اند
کانون های مساجد فارس فعالیت های خوبی از خودشان نشان داده اند

کانون های مساجد فارس فعالیت های خوبی از خودشان نشان داده اند

آیت الله دژکام گفت: با همه کمبود ها و مشکلات، کانون های مساجد فارس فعالیت های خوبی از خودشان نشان داده اند از این رو از مدیر ستاد استان تشکر می کنم.
شناسه خبر : 1035497 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 18 اسفند) در مراسم «18 اسفند» بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: هرچه کوشش کنیم اگر خداوند به ما توفیق ندهد، نتیجه ای دریافت نمی کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه فعالیت های مسجد گستره وسیعی دارد و یکی از آنها کانون های فرهنگی هنری مساجد است که الحمدلله با برکت هم بوده است، افزود: با همه کمبود ها و مشکلات، کانون های مساجد فارس فعالیت های خوبی از خودشان نشان داده اند از این رو از مدیر ستاد استان تشکر می کنم.

امام جمعه شیراز با یادآوری این مطلب که مسجد یک نهاد دینی است که بخواهیم بگوییم، وابسته حاکمیت است بلکه مسجد مبنای ایجاد حاکمیت شده است، اظهار کرد: اگر مسجد یک نهاد دینی با این سابقه و عظمت است و باید کارهای درون مسجد را بر پایه همان دستورات الهی سامان دهیم.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه مسجد است که محور است و اگر می خواهیم مسجد محور باشد، آبادی مسجد به کسی است که ایمان داشته و متوجه روز قیامت باشد، تاکید کرد: توجه به روز قیامت باید مورد توجه کانون های مساجد باشد به گونه ای که انسانی تا روز قیامت تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه باید کانون ها اطلاع رسانی شفاف شکل گیرد، افزود: همه مساجد باید در شبکه سازی مساجد فعالیت داشته باشند، می خواهیم شبکه مساجد استان فارس روی دهد و مساجد یکپارچه باشند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه امام (ره) به مساجد و ائمه جماعت متکی بود که به شاه گفت «می خواهی بگویم بیرونت کنند»، اظهار کرد: نباید از قدرت مساجد غافل شد و هرچه ارتباط مساجد بیشتر شکل می گیرد، حزب الله بیشتر پیروز می شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد باید مبدا حرکت باشد،‌ افزود: نباید سیاسیون برای مسجد تصمیم گیری کنند، مسجد باید راه دولت را روشن کند، دولت باید به مساجد کمک کند و نمی تواند در برابر مسجد بی توجه باشد و اگر مسجد می خواهد محوریت خود را از دست بدهد، ما این حمایت ها را نمی خواهیم.

 

پایان پیام/ 130