کانون‌های فرهنگی هنری برای معرفی زیبایی‌های مساجد به جوانان ایجاد شده‌اند
کانون‌های فرهنگی هنری برای معرفی زیبایی‌های مساجد به جوانان ایجاد شده‌اند

کانون‌های فرهنگی هنری برای معرفی زیبایی‌های مساجد به جوانان ایجاد شده‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به فعالیت ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور، گفت: کانون‌های مساجد برای معرفی زیبایی‌های مساجد به جوانان ایجاد شده‌اند.
شناسه خبر : 1035270 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۰۵

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، دومین روز داوری مرحله فینال طرح ملی ایران قوی در ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد فهما آغاز شد.

 

در دومین روز داوری مرحله فینال طرح ملی ایران قوی قرار است رواق های سرود، ترنج و قلم با حضور فرهاد قائمیان، اسماعیل امینی، شهروز حقی، صابر شیخ رضایی، میلاد عرفان پور و ساسان ناطق مورد ارزیابی قرار گیرند.

 

در ابتدای دومین روز داوری طرح ملی ایران قوی حجت الاسلام والمسلمین «حبیب رضا ارزانی» با اشاره به ظرفیت 80 هزار ظرفیت مسجد در کشور اظهار کرد: این ظرفیت مدلی است که خدا طراحی کرده است که همه در آن حضور یابند، چرا که هیچ جا همانند مسجد نمی تواند زیبایی های اسلام و تجلی آن را به همگان نشان دهد.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اینکه آیات و نشانه های خداوند در همه جا وجود دارد، گفت: در مسجد همه هنرهای اسلامی دیده می شود و همین موجب می شود که همه در مسجد حضور یابند زیرا مسجد برای همه است و وقتی وارد مسجد می شویم، معماری ویژه اسلامی را می توانیم در خانه خدا مشاهده کنیم.

 

وی با اشاره به ساختار ویژه مساجد گفت: زیبایی بصری، امام جماعت خوش صدا، صفوف منظم نماز مسجد همه از عوامل جاذبه مندی خانه های خدا است و باید گفت که خداوند هنر اسلامی را در مسجد خلق کرده است، بنابراین همه باید برای آبادانی و رونق مساجد تلاش کنند.

 

 حجت الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه به درستی نتوانسته ایم ظرفیت مساجد را معرفی کنیم، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد برای معرفی زیبایی های مسجد به جوانان ایجاد شده اند.

 

وی تاکید کرد: ما از ظرفیت فضای مجازی قبل از بحران کرونا بهره گرفتیم و بستر فضای مجازی در دوران کرونا کارهای ما را سرعت بخشید و موجب شد که از این طریق کانون های مساجد با ما مرتبط شوند.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اجرای طرح ملی «ایران قوی» گفت: این طرح در ادامه طرح پایتخت فهما اجرا می شود و برای این طرح ما برای هر کانون 20 هزار امتیاز تعریف کردیم، ضمن اینکه با تعریف سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و 12 رواق تلاش کردیم که کانون های مساجد فعالیت تخصصی داشته باشند.

 

وی با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در روز 18 اسفند گفت: در حال حاضر کانون های فرهنگی هنری مساجد به 26 هزار کانون در کشور ارتقا یافته اند و ما شاهد هستیم که برخی از کانون ها در طول سال های گذشته فعالیت های شاخصی داشته اند، به عنوان مثال کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) در استان قم با همکاری برنامه سمت خدا میان نیازمندان بسته های گوشت توزیع می کند و یا یکی از کانون های فرهنگی هنری در بحران کرونا توانسته است در بحث تولید ماسک فعالیت های قابل توجه ای داشته باشد.

 

بنا بر این گزارش، در ادامه این برنامه داوران طرح ملی ایران قوی به ارایه دیدگاه ها و پیشنهادات شان در راستای رونق مساجد پرداختند و در پایان این مراسم مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سپاس نامه داوران این طرح ملی را تقدیم داوران کرد.

 

 

 

 

پایان پیام/ 40