تاثیرگذاری طرح ملی ایران قوی به دلیل وجه مردمی آن است
تاثيرگذاري طرح ملي ايران قوي به دليل وجه مردمي آن است

تاثیرگذاری طرح ملی ایران قوی به دلیل وجه مردمی آن است

زارعي در جريان داوري رواق نور در طرح ملي ايران قوي، طي سخناني اظهار کرد: اين طرح شامل فعاليت‌هايي است که در واقع مردم براي خود مردم اجرا مي کنند و حُسن برگزاري اين رويداد ملي نيز در همين مولفه نهفته است.
شناسه خبر : 25834 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، «محمود زارعی» مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما در آیین داوری مرحله نهایی طرح ملی ایران قوی خاطرنشان کرد: آشنایی من با کانون های فرهنگی هنری مساجد به چندین سال قبل بازمی گردد یعنی هنگامی که طرح قرآنی 1441 با همکاری این ستاد اجرا شد که کانون های مساجد به عنوان یک ستون در این طرح حضور داشتند.

وی تصریح کرد: طرح ایران قوی و جشنواره‌هایی از این قبیل مانند «مدهامتان» یا اولین رویداد فهما، جشنواره های بزرگ و موثری هستند که شاهد حضور آثار خوبی در آنها هستیم به خصوص در جشنواره قرانی مدهامتان که افراد برگزیده در آن به مسابقات  استانی و کشوری قرآن نیز راه پیدا کردند.

مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه معارف سیما ادامه داد: طرح ملی ایران قوی یک طرح فراگیر است به عبارت دیگر هر طرحی که مستقیم با متن مردم سر و کار داشته باشد ملی و همه جانبه است. اصولا طرح‌هایی که در موسسات و مراکز فرهنگی اجرا می‌شوند هر گاه از حوزه اداری خارج شده و به متن مردم وارد شده اند موفق بوده اند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل علاقه من به کانون های فرهنگی هنری مساجد همین موضوع است که با مردم و در بطن جامعه یعنی در روستا و محله حضور دارند و با آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

زارعی افزود: این فعالیت‌ها در واقع فعالیت هایی است که مردم برای خود مردم اجرا می کنند و حسن طرح ایران قوی نیز همین مسئله است.

زارعی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد نهاد و سازمانی نیستند که به صورت دستوری کاری را انجام دهند و پیش ببرند چون در این صورت هیچ طرح و برنامه‌ای به نتیجه مطلوب نمی رسد. بنابراین ما هر چه در توان داریم باید از این نهاد به عنوان یک سرمایه مردمی حمایت کرده و مقدمات تقویت آن را فراهم کنیم.