طرح ملی ایران قوی فرصتی برای تربیت نیروی متخصص و متعهد مسجدی برای آینده انقلاب اسلامی است
طرح ملي ايران قوي فرصتي براي تربيت نيروي متخصص و متعهد مسجدي براي آينده انقلاب اسلامي است

طرح ملی ایران قوی فرصتی برای تربیت نیروی متخصص و متعهد مسجدی برای آینده انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام و المسلمين ارزاني در جريان آيين افتتاحيه داوري طرح ملي ايران قوي گفت: نگاه ما در اين طرح، تربيت افراد متخصص و متعهد از دل مسجد براي آينده انقلاب اسلامي است.
شناسه خبر : 25804 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۱۳
به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور صبح امروز یکشنبه 17 اسفند در آیین افتتاحیه مرحله نهایی داوری رویداد ملی ایران قوی، که در سطح بیش از ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد تصریح کرد: این جلسه به نظر من اختتامیه طرح ملی ایران قوی نیست بلکه آغاز یک جریان فرهنگی هنری در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است و به همین جهت شاید بتوان از آن به عنوان افتتاحیه طرح نام برد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد‌: امسال با توجه به معضل کرونا اغلب مساجد کشور تعطیل بود و با ظرفیت یک سوم فعالیت می کرد هرچند عطش مردم برای حضور در مساجد همچنان قابل مشاهده و غیرقابل انکار است. اما با این وجود بچه‌های مسجد در این حوزه بسیار خوب وارد میدان شدند و از ابتدای آغاز طرح ملی ایران قوی به شکل گسترده و پرشور در این طرح مشارکت داشتند به گونه‌ای که امروز شاهد حضور بیش از ۱۶ هزار اثر در مرحله رقابت هستیم که کلیه این آثار توسط اعضای کانون های مساجد کشور تولید شده است.

 

وی افزود: این در حالی است که ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور هنوز حتی  یک ریال برای تولید این آثار هزینه نکرده است و تمامی این آثار توسط اعضای کانون ها و به همت و تلاش آنها و با هزینه شخصی تولید شده و این جای بسی تقدیر و تشکر دارد. 

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی در ادامه با بیان اینکه تبدیل کیف به کم در مقوله فرهنگ کار بسیار مشکلی است خاطرنشان کرد: اینکه ما چگونه بتوانیم یک اثر تولیدی فرهنگی را به به صورتی تبدیل کنیم که قابلیت بارگذاری در سامانه اختصاصی را داشته باشد و هم چنین قابل ارزیابی و امتیاز دهی باشد کار آسانی نیست.

 

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر فعالیت های همدلانه گفت: در طرح ملی ایران قوی فعالیت‌های همدلانه به شکل پر رنگ مورد توجه بوده است. طرح ملی ایران قوی در 3 شبستان شامل شبستان های(فرهنگ، هنر و نوآوری) و 12 رواق طراحی شده از جمله رواق های دانش، سرود، و برای تک تک این رواق ها از شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد مجوز کسب شده است. 

 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر ویژه از داوران گرامی تقاضا دارم که به این مسئله توجه ویژه داشته باشیم که این فعالیت ها به شکل خودجوش و بدون چشم داشت توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام گرفته و این یک رقابت مومنانه بین بچه های مسجد در سراسر کشور است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ما علاقمندیم که در ادامه این مسیر برای هر رواق، اتاق فکر جداگانه ای داشته باشیم به عنوان مثال در رواق فیلم یک اتاق فکر تخصصی در این زمینه ایجاد شود و کانونی که با همه محدودیت‌ها در یک استان دورافتاده توانسته است در عرصه فیلم حائز رتبه برتر شود، بداند که برای ادامه فعالیت می تواند از راهنمایی و مشاوره های داوران گرامی که متخصص این عرصه هستند بهره مند شود. این بچه ها امروز آینده سازان انقلاب هستند و ما باید سرنوشت کشور و انقلاب را در آینده به این بچه‌ها بسپاریم جوان و نوجوانی که امروز در مسجد فعالیت می کند به هر حال گذشته معلوم و مشخصی دارد و می‌توان بن‌مایه او را تشخیص داد. نگاه ما در طرح ملی ایران قوی این است که بتوانیم از دل مسجد افراد متخصص و متعهد انقلابی در عرصه های مختلف برای آینده انقلاب تربیت کنیم.