کانون های مساجد، سفیران فرهنگی در شهرها و روستاها هستند
کانون های مساجد، سفیران فرهنگی در شهرها و روستاها هستند

کانون های مساجد، سفیران فرهنگی در شهرها و روستاها هستند

غلامی با اشاره به فعالیت ۹۲ باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان خدابنده گفت: کانون های مساجد سفیران فرهنگی در شهرها و روستاها هستند.
شناسه خبر : 1034755 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۲۷

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با تبریک 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد: در شهرستان خدابنده 92 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که 80 باب از آن ها فعال هستند.

 

علی اصغر غلامی با اشاره به اینکه کانون های مساجد، سفیران فرهنگی در شهرها و روستاها هستند، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری متنوع و متناسب با سلیقه بچه ها، جوانان را به مساجد جذب می کنند.

 

وی از اعضای کانون های مساجد به عنوان سربازان صف مقدم مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان یاد کرد و گفت: کانون های مساجد با هدف مقابله با هجمه فرهنگی تشکیل شدند و در این راستا خوب عمل کردند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه کانون های مساجد این شهرستان در طرح ایران قوی خوب درخشیدند، گفت: تعدادی از کانون های روستایی این شهرستان جزء برترین های طرح ایران قوی است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خدابنده یکی از مشکلات کانون های مساجد را عدم بیمه فعالان کانونی خواند و گفت: لازم است راهکاری اندیشیده شود تا کانون های مساجد و اعضای آن بیمه شوند.

 

به گفته غلامی، در دوران شیوع ویروس کرونا، شاهد بودیم که کمک های مردمی با محوریت مساجد به دست نیازمندان رسید، کانون های مساجد نیز در این زمینه خوب عمل کردند و در حال حاضر شاهد هستیم که کمک های مردمی توسط بچه های مسجد به دست آسیب دیدگان از کرونا می رسد.

 

وی با اشاره به اینکه نیازمند اختصاص امکانات به کانون های مساجد هستیم، گفت: طرح فهما که با هدف ساماندهی عملکرد کانون های مساجد به اجرا درآمد به فعالیت این مراکز جهت داد که در جای خود قابل تقدیر است.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در برهه ای قرار داریم که دشمنان از طریق فضاهای مجازی و شبکه های اینترنتی جوانان و نوجوانان را تهدید می کنند از اینرو کانون های مساجد در دل مساجد، بستر مناسبی برای در امان ماندن این قشر از توطئه های فرهنگی است.

پایان پیام/ 73