طرح «هر مسجد یک حقوقدان» این بار در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج
طرح «هر مسجد یک حقوقدان» این بار در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج

طرح «هر مسجد یک حقوقدان» این بار در مصلی امام خمینی (ره) یاسوج

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح «هر مسجد یک حقوقدان» با هدف فارغ شدن از پروسه‌های دست و پاگیر اداری و قضایی است.
شناسه خبر : 1031996 تاریخ انتشار : ۹ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، دومین نشست مشاوره حقوقی طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در مصلی امام خمینی (ره) شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
 

«حمید نادریان» در زمینه این طرح گفت: دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری بسیج حقوقدانان سپاه فتح استان بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی شروع به اجرای طرح «هر مسجد یک حقوقدان» کردیم تا مردمی که مشکلات و معضلات قضایی دارند به این کارگروه مراجعه کنند و روند حل مشکلات‌شان تسریع یابد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: تا قبل از شیوع کرونا حدود ۴۰ کارگاه مشاوره در مساجد سطح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار کردیم، ولی با شیوع ویروس کرونا و تکلیف بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ادامه این جلسات لغو شدند و بعد از شیوع کرونا نخستین نشست به مناسبت ۲۲ بهمن ماه برگزار شد و این دومین جلسه ما بعد از شیوع کروناست.

وی در ادامه، یادآور شد: یک تفاهم نامه بین بسیج حقوقدانان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان امضا شد، این تفاهم نامه دارای ۲۲ هدف اصلی است که یکی از اصلی‌ترین اهداف این تفاهم نامه و این جلسات فارغ شدن بسیاری از پروسه‌های دست و پاگیر اداری و قضایی است.

نادری گفت: یکی دیگر از اهداف اصلی این است، افرادی که هنوز درگیر پروسه قضایی و روند رسیدگی به پرونده نشده‌اند، مشاوره صحیح قضایی به آن‌ها اعطا می‌شود تا اگر نیاز و ضرورتی به طرح پرونده نبود، وارد پروسه‌ قضایی نشوند.
 

 
 

پایان پیام/ 82