توسعه همکاری‌های مشترک میان ستاد فهما و وزارت میراث فرهنگی/از حمایت کانون‌های روستایی تا تعامل در مناسبت‌های مذهبی
توسعه همکاري‌هاي مشترک ميان ستاد فهما و وزارت ميراث فرهنگي/از حمايت کانون‌هاي روستايي تا تعامل در مناسبت‌هاي مذهبي

توسعه همکاری‌های مشترک میان ستاد فهما و وزارت میراث فرهنگی/از حمایت کانون‌های روستایی تا تعامل در مناسبت‌های مذهبی

طي برگزاري جلسه‌ مشترک ميان معاون ساماندهي و شبکه‌سازي ستاد فهما و معاون توسعه مديريت وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، نسبت به توسعه همکاري‌هاي دو جانبه در عرصه‌هاي مختلف از جمله حمايت از کانون‌هاي روستايي و تعامل در مناسبت‌هاي مذهبي به ويژه دهه کرامت بحث و گفت وگو شد.
شناسه خبر : 25509 تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۱:۴۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، «مرتضی طاهریان»، معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما) و «محمد خیاطیان»، معاون توسعه مدیریت وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز یکشنبه، 3 اسفند، با هدف بررسی زمینه بسط همکاری‌های مشترک میان دو مجموعه در محل این وزارتخانه با یکدیگر دیدار کردند.



در این جلسه ضمن تاکید نسبت به گسترش همکاری‌های مشترک، از مجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دلیل حمایت‌هایی که پیش از ایام شیوع کرونا از سوی ادارات کل استانی این وزارتخانه با اعضای کانون‌های مساجد شد قدردانی شد، به ویژه حمایت از گروه‌های اردویی بچه‌های مسجد که این مهم از سوی وزارتخانه متبوع با ارایه تخفیف یا به صورت رایگان و به منظور بازدید اماکن مختلف محقق شد.



همچنین در بخش دیگری از این نشست، ضمن قدردانی از همکاری نماینده وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جریان برگزاری دهه کرامت و همکاری‌ با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، لوح تقدیری به امضای حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» تقدیم نماینده این وزارتخانه شد.



این گزارش می‌افزاید: در بخش دیگری از این جلسه نسبت به افزایش همکاری مشترک ستاد فهما و وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید شد به ویژه آنکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در مناطق روستایی در عرصه صنایع دستی از توانمندی قابل توجهی برخوردارند.



همچنین در بخش دیگری از این جلسه، ضمن اشاره به علاقه‌مندی وزیر و معاونان وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به ارتباط با مرکز دینی و گسترش فعالیت در این عرصه، نسبت به خدمت گرفتن ظرفیت‌های مشترک میان دو مجموعه تاکید و بنا شد تیم‌های کارشناسی از سوی این وزارتخانه و ستاد فهما طی نشست های مشترک در رابطه با انعقاد تفاهم نامه همکاری و همچنین تعامل و همکاری مضاعف در مناسبت های مختلف مذهبی به ویژه دهه کرامت اقدامات لازم را انجام دهند.