زیارت جامعه کبیره جلوه گر معیار های به کمال انسانی رسیدن است
زیارت جامعه کبیره جلوه گر معیار های به کمال انسانی رسیدن است

زیارت جامعه کبیره جلوه گر معیار های به کمال انسانی رسیدن است

آیت الله صفایی بوشهری گفت: زیارت جامعه کبیره یادگاری از امام هادی (ع) در میان مسلمانان می باشد که با ارائه آن فرهنگ و معارف اسلامی را به امت اسلامی معرفی نمود و درواقع جلوه گر معیار های به کمال انسانی رسیدن است.
شناسه خبر : 1027750 تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری شبستان در بوشهر، «آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری» روز دوشنبه (27 بهمن) در نخستین نشست شورای نظارت و هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام هادی (ع) اظهار داشت: دوران امامت امام هادی (ع) دوران بسیار دشواری بود و این امام یزرگوار در این شرایط، دین را حفظ کرد و فصل نوینی برای جهان اسلام طراحی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: امام هادی (ع) در سن هشت سالگی به امامت رسید و امامت ایشان یادآور رسالت حضرت عیسی و حضرت یحیی و همچنین امامت پدر بزرگوار خود حضرت امام جواد (ع) می باشد که در سن کم خداوند به آن ها عنایت فرمود و شرایط رسالت و امامت را برای آن ها فراهم ساخت.

 

امام جمعه بوشهر بیان کرد: در طول تاریخ اسلام دورانی بحرانی تر از دوران امامت امام هادی وجود ندارد، در آن دوران یک جریان بسیار خطرناک تهاجمات داخلی و خارجی اعم از فرهنگی، اعتقادی، فقهی و اقتصادی اسلام را تحدید میکرد و جامعه را فرا گرفته بود.

 

وی افزود: امام هادی (ع) در چنین شرایطی با ارائه مکاتبات، صحبت ها و آموزش نخبگان در مقابل تهاجمات فرهنگی، اعتقادی و فقهی ایستادگی کرد و مکر و حیله دشمنان اسلام را خنثی نمود.

 

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: همچنین در خصوص مقابله با تهاجمات اقتصادی با رویکرد کمک های مومنانه و وقف، فشار به وجود آمده بر اثر مشکلات اقتصادی را از دوش مردم کاهش داد.

 

امام جمعه بوشهر اشاره کرد: یکی از تدابیر خاص امام، گسترش سازمان وکالت بود. ایشان برای ایجاد هماهنگی و همبستگی بین جمعیت پیروان اهل بیت که در شهرهای مختلف جهان اسلام زندگی می کردند، با فرستادن نایب و وکیل، پیوند مستمری بین خود و پیروانش در نقاط مختلف جهان اسلام ایجاد می کرد. از این طریق پیام های امام از کانالی موثق و معتبر، به سرعت و منظم‌ به پیروان اهل بیت می رسید.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به ویژگی های زیارت جامعه کبیره پرداخت و اظهار داشت: یکی از آثار به جا مانده از امام "زیارت جامعه کبیره" است، که درواقع بیانیه‌ ای برای معرفی مقام انسان کامل و کمال انسانیت است. امام هادی (ع) با ارائه زیارت جامعه کبیره، فرهنگ و معارف اسلامی را به امت اسلامی معرفی نمود.

 

پایان پیام/ 647