بانک اطلاعات هنرمندان بچه‌های مسجد در طرح ملی «ایران قوی» ایجاد می‌شود
بانک اطلاعات هنرمندان بچه‌های مسجد در طرح ملی «ایران قوی» ایجاد می‌شود

بانک اطلاعات هنرمندان بچه‌های مسجد در طرح ملی «ایران قوی» ایجاد می‌شود

سقاء با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در رواق «ترنج» طرح ملی ایران قوی، گفت: ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان از بچه‌های مسجد و ایجاد گالری هنرهای تجسمی از جمله رویکردهایی است که در این رواق دنبال می‌شود.
شناسه خبر : 1020910 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۱

«نادر سقاء» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فراهم شدن شناسایی و ثبت هنرمندان تجسمی مساجد کشور در رواق «ترنج» طرح ملی «ایران قوی»، اظهار کرد: هنرهای تجسمی یکی از هنرهای مهم در هنرهای هفتگانه است که کاربرد و تاثیرگذاری قابل توجهی دارد، به همین جهت آموزش و توانمندسازی هنرمندان تجسمی فعال در مساجد و ایجاد رقابت سالم میان اعضای کانون های فهما در این رواق دنبال می شود.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل افزود: امروز با پیچیده ترشدن شرایط زندگی، ظهور، گسترش رسانه ها و فعالیت های گرافیکی،عدم اهمیت به بخش هنرهای تجسمی تمامی فعالیت های ما را کمرنگ و بی تاثیر خواهد کرد، به همین جهت در عصر امروز با بها دادن به هنر و کشف استعدادهای این بخش و حمایت از فعالان این عرصه در کانون های مساجد تلاش می کنیم که در آینده حقی برای گفتن در این هنر داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: از طرفی اگر می خواهیم در سبک زندگی جامعه، ترویج فرهنگ دینی، مقابله با تهاجم فرهنگی و هنری، مقابله با انواع شبهه افکنی و آموزش عموم بویژه جوانان و نوجوان و جذب آنان به مسجد و.... موفق باشیم باید به انواع هنرها بویژه به هنرهای تجسمی نگاه ویژه ای داشته باشیم و قبول کنیم که آن گونه که باید به هنرهای تجسمی اهمیت داده نشده و این بخش مهم در مهجوریت بوده است.

 

سقاء تاکید کرد: رواق «ترنج» طرح ملی ایران قوی می تواند در شناسایی استعدادهای هنری و بها دادن به آثار و تولیدات بچه های مسجد نقش قابل توجهی داشته باشد و استان اردبیل نیز به عنوان معین استان ها در این رواق توانسته با ارایه آموزش های تخصصی در این زمینه گامی در جهت شکوفایی و رشد این بخش در میان فعالان و هنرمندان بچه های مسجد بردارد و بیش از پیش با بهرمندی از ذوق و استعدادهای بچه های مسجد در فضای درونی و بیرونی مسجد آن آرامشی را که هر مسلمان برای وصل عرفانی با خدای متعال می طلبد، ایجاد و احیا کند.

 

مدیر ستاد فهمای استان اردبیل خاطرنشان کرد: راه اندازی گالری نمایش آثار بچه های هنرمند مسجدی، ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان بچه های مسجد، هماهنگی اعزام اساتید برجسته هنرمندان کشور به استان ها (مجازی و حقیقی ) و تشکیل انجمن های هنری بخشی از فعالیت هایی است که استان اردبیل به عنوان معین رواق ترنج این طرح ملی دنبال می کند.

پایان پیام/ 40