«فهما» و «ایران قوی» مبنای برنامه ریزی های ستاد کانون های مساجد در سال آینده است
«فهما» و «ایران قوی» مبنای برنامه ریزی های ستاد کانون های مساجد در سال آینده است

«فهما» و «ایران قوی» مبنای برنامه ریزی های ستاد کانون های مساجد در سال آینده است

براتی ضمن تاکید بر جدی گرفتن طرح ملی «فهما» و «ایران قوی»، گفت: نگاه و برنامه ریزی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال آینده در بستر این طرح ها خواهد بود.
شناسه خبر : 1016694 تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین براتی» پیش از ظهر امروز (29 دی ماه) در نشست با کارکنان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث تعداد کانون با توجه به فعالیت، در رتبه دهم کشوری قرار گرفته است.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهمای کشور پراکندگی کانون ها در مناطق روستایی و عشایری و فراهم نبودن زیرساخت ها در برخی مناطق کشور را از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: این مشکلات از جمله نگرانی های برخی از استان ها در راستای انجام مطلوب برنامه ها و فعالیت ها به شکل اصولی است.

وی ضمن تاکید بر اینکه متولیان باید در راستای حل این دغدغه ها گام بردارند، ادامه داد: تلاش ما بر این است تا مشکلات و موانعی که کانون ها و ستادهای استانی در کف میدان با آن روبرو هستند، به مرکز منتقل کنیم تا مشکلات به حداقل برسد.

براتی حوزه فرهنگ را پویا و در عین حال سیال دانست و اضافه کرد: این حوزه دارای متغییرهای بسیاری بوده و با زمان و ارتقاء زیرساخت ها تغییر پیدا می کند.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهمای کشور با اشاره به غنی بودن حوزه فرهنگ، خاطرنشان کرد: مساجد و کانون های فرهنگی و هنری علیرغم رشد کمی، از پیشینیه خوبی نیز برخوردار هستند.

وی ضمن تاکید بر جدی گرفتن طرح ملی «فهما» و «ایران قوی»، گفت: نگاه و برنامه ریزی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال آینده در بستر این طرح ها خواهد بود.

براتی یادآور شد: این کار به ما اعتماد به نفس می دهد که در حوزه ماموریت خود جهت کیفی سازی فعالیت ها، ارتقاء سطح کانون ها و اعضای کانونی گام برداریم.

مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری فهمای کشور خاطرنشان کرد: مشکلات زیرساختی در حوزه کانون ها مختص به یک استان نبوده بلکه در سایر شهرستان و استان ها گاهی این مشکلات مشاهده می شود.

وی به محرومیت ها و کسب رتبه خوب استان در طرح ملی «فهما» اشاره و تاکید کرد: با توجه به مشکلات باید در راستای جذب نوجوانان و جوانان در مساجد و کانون ها گام برداریم.

 

پایان پیام/ 82