بزرگداشت امام فقید مسجد «حضرت باقرالعلوم(ع)» در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)
بزرگداشت امام فقید مسجد «حضرت باقرالعلوم(ع)» در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

بزرگداشت امام فقید مسجد «حضرت باقرالعلوم(ع)» در سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

حجت‌الاسلام مجد گفت: مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید محمود مجد هاشمی، امام جماعت فقید مسجد حضرت باقرالعلوم(ع)، همراه با برپایی سوگواری فاطمی، ۲۸ دی ماه در این مسجد برگزار می‌شود.
شناسه خبر : 1015983 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۵

حجت الاسلام والمسلمین «سید اصغر مجد» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شب و روز سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شنبه و یک شنبه، 27 و 28 دی ماه در مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) برگزار می شود، اظهار کرد: مراسم روز شهادت پس از اقامه نماز ظهر و عصر و با حضور استادان و طلاب حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع) در این مسجد برگزار می شود.

 

امام جماعت مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) (واقع در تهران، خیابان قزوین، نرسیده به پل امامزاده معصوم (ع)) افزود: مراسم بزرگداشت آیت الله سید محمود مجد هاشمی، امام جماعت فقید مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) و از موسسان مرکز رسیدگی به امور مساجد و کمیته انقلاب اسلامی و موسس و مسئول حوزه علمیه حضرت باقرالعلوم (ع)، همراه با برپایی سوگواری فاطمی، یکشنبه، 28 دی ماه در این مسجد برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: برپایی نماز جماعت و مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت زهرای اطهر (س) با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) برگزار می شود و نمازگزاران و عزاداران پس از اتمام مراسم، اطعام می شوند، البته پذیرایی به صورت بسته بندی و با رعایت نکات بهداشتی به مردم اهدا می شود.

 

مجد در ادامه درباره برنامه های مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی، گفت: تمام نمازگزاران این مسجد به ویژه بسیجیان ضمن اینکه در ضد عفونی کردن این خانه خدا و محدوده اطراف آن فعالیت دارند در غربالگری کسبه و ساکنان محله امامزاده معصوم (ع) خیابان قزوین تهران مشارکت دارند.

 

وی اضافه کرد: اهالی مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) تاکنون در چند نوبت کمک های مومنانه شامل بسته های ارزاق و بهداشتی و غذای گرم را پیرو تاکید مقام معظم رهبری در اجرای رزمایش مواسات و همدلی میان نیازمندان منطقه جنوب غرب تهران به ویژه در خیابان قزوین توزیع کردند و این کار به همت هیئت امنا و بسیجیان این مسجد و استادان و طلاب حوزه حضرت باقرالعلوم (ع) ادامه می یابد.

 

یادآور می شود، مرحوم آیت الله سید محمود مجد، بیش از ۵۰ سال امام جماعت مسجد حضرت باقرالعلوم (ع) بود و این مسجد را مرکز مبارزه علیه رژیم پهلوی و استکبار جهانی تبدیل کرده بود.

پایان پیام/ 397