جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب منجر به نشاط فرهنگی میان جوانان روستا شد
جشنواره روستاها و عشاير دوستدار کتاب منجر به نشاط فرهنگي ميان جوانان روستا شد

جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب منجر به نشاط فرهنگی میان جوانان روستا شد

برزگر با اشاره به ثمرات برگزاري هفتمين جشنواره روستاها و عشاير دوستدار کتاب گفت: حرکت فرهنگي منجر به ايجاد ايجاد نشاط فرهنگي ميان جوانان روستا شد.
شناسه خبر : 21485 تاریخ انتشار : ۹ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست هم‌اندیشی پیرامون هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، امروز سه‌شنبه 9 دی ماه برگزار شد.



این نشست به صورت مجازی و در فضای اسکای روم، با حضور «اسماعیل زیارتی» رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، «ابراهیم حیدری» مدیر کل دفتر مطالعات  برنامه ریزی فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، «مهدی رمضانی» معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور و «رضا برزگر» معاون دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری برگزار شد.


«رضا برزگر» در این هم اندیشی مجازی، با بیان اینکه جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب منجر به تقویت ظرفیت‌های بومی و وفاق ملی حول محور کتاب می شود، گفت: این جشنواره فضای امید و نشاط فرهنگی را میان جوانان رقم زده و مبنایی برای فعالیت های فرهنگی در آینده است.


معاون دفتر فرهنگی اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری ادامه داد: در حوزه فرهنگ متتولیان مختلفی وجود دارد اما باید در این میان به سهم روستاها توجه بیشتری داشته باشیم، نیازمند ساماندهی در این عرصه هستیم تا از موازی کاری جلوگیری شود.



وی گفت: کتاب می تواند محور حرکت های فرهنگی در روستاها باشد، باید ظرفیت های نهفته در روستاها را شناسایی و از آنها در عرصه بهبود وضعیت فرهنگ استفاده کنیم.


در بخش دیگری از این نشست «مهدی رمضانی» با اشاره به همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در برگزاری هفتمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب گفت: همکاری 800 کتابخانه روستایی در سراسر کشور ظرفیت قابل توجهی محسوب می شود که در راستای برگزاری این جشنواره شکل گرفته است و بخش قابل توجهی از شرکت کنندگان جشنواره روستاها و عشایر و دوستدار کتاب را کتابخانه های نهاد تشکیل می دهند.



معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: نمی شود به توسعه روستایی توجه کنیم اما در عمل روستاها را نبینیم. نمی توانیم راجع به معضلات اجتماعی صحبت کنیم و روستاها را مورد توجه قرار ندهیم، حاشیه نشینی و مهاجرت معکوسی که وجود دارد نکاتی است که ضرورت پرداختن و توجه به روستاها را بیش از پیش گوشزد می کند، این ضرورت باید تبلور عینی داشته باشد تا روستاییان این حساسیت را مشاهده کنند.



وی تصریح کرد: جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، اقدامی در راستای دیده شدن روستاها و و تقویت اتفاقات و رویدادهای فرهنگی با محوریت کتاب در روستا است، طبیعتا در راستای پیشبرد این هدف دستگاه های مختلف با همدلی می توانند نقش آفرین باشند.