تولید محتوا در قالب هنرهای تجسمی در کانون مهدیون/از نقاشی‌هایی با محور زندگانی حضرت زهرا(س) تا برپایی ماکت واقعه عاشورا
توليد محتوا در قالب هنرهاي تجسمي در کانون مهديون/از نقاشي‌هايي با محور زندگاني حضرت زهرا(س) تا برپايي ماکت واقعه عاشورا

تولید محتوا در قالب هنرهای تجسمی در کانون مهدیون/از نقاشی‌هایی با محور زندگانی حضرت زهرا(س) تا برپایی ماکت واقعه عاشورا

شفيق با اشاره به برنامه‌هاي کانون مهديون استان البرز گفت: ما در قالب هنرهاي تجسمي معارف اهل بيت (ع) و مفاهيم ديني و حوادث تاريخي را مطرح مي‌کنيم، از جمله مهمترين فعاليت‌هاي اين کانون، به تصوير کشيدن سلسله‌وار زندگاني حضرت زهرا(س) در قالب ۳۵ تابلوي نفيس در حدود ۷۰ متر مربع و برپايي ماکت واقعه عاشورا است.
شناسه خبر : 21394 تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۰۷

«محمود شفیق» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «مهدیون » استان البرز گفت: یکی از اقداماتی که از سوی این کانون در عرصه هنر تجسمی  انجام شد برگزاری نمایشگاهی از تابلوهای نقاشی زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است که به صورت سلسه وار به تصویر کشیده شده که کار تصویرگری و رنگ آمیزی این تابلوها حدود هفت سال زمان برده و نهایتا در سال 1397 رونمایی شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری مهدیون استان البرز، گفت: همچنین اعضای کانون و بچه‌های مسجدی که ما با همکاری دارند در عرصه فعالیت‌های آیینی نیز حضور مستمر و پررنگی داشته و در ایام محرم و به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی برنامه های متعددی را اجرا می کنند. یکی از برنامه‌های کانون مهدیون برپایی بزرگترین نمایشگاه تجسمی و معرفتی وقایع عاشورا به صورت اختصاصی به مساحت حدود هزار متر  در بین الحرمین کربلا بوده که در آن ماکت‌های واقعه روز عاشورا با حدود ۸۰۰ سرباز و ادوات جنگی ،  ۱۰۰ اسب و شتر و... توسط هنرمندان طراحی و ساخته شده است، نمایش ۴۰ عدد تابلوهای نقاشی نفیس وقایع بعداز عاشورا ، نمایش بیرق بزرگی از زندگینامه حضرت علی اکبر(ع) که ۱۳ قسمت از زندگینامه آن حضرت به صورت نقاشی و گلابتون دوزی و چند هنر ایرانی طراحی و اجرا شد، همچنین طراحی و ساخت اولین و بی نظیرترین  ماکت سه بُعدی حرمین امام حسین(ع) و حضرت عباس عباس (ع) ساخت ماکت خانه خدا و ماکت مفهومی ظهور امام زمان عج و...  ساخته شده که فضای خاصی را در  نمایشگاه تجسمی معرفتی وقایع عاشورا بوجود آورده بود.


وی ادامه داد: همچنین برای مدافعین حرم نیز نمایشگاهی ترتیب دادیم به این صورت که ماکت حرم حضرت زنیب(س) و خرابه شام را درست کردیم و همچنین  ماکت و تصویری از شهدای مدافع حرم( به نمایندگی از زینبیون، حیدریون، فاطمیون، حشدالشعبی و حزب الله لبنان ) را در نمایشگاه کربلا  به نمایش گذاشتیم که بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های عراق داشته است.