اجرای طرح «شنبه های کتاب»، با معرفی کتاب «منطق خداشناسی» توسط کانون «منتظران ظهور»
اجرای طرح «شنبه های کتاب»، با معرفی کتاب «منطق خداشناسی» توسط کانون «منتظران ظهور»

اجرای طرح «شنبه های کتاب»، با معرفی کتاب «منطق خداشناسی» توسط کانون «منتظران ظهور»

شفیعی گفت: در راستای «شنبه های کتاب» مساجد و در قالب طرح ملی «ایران قوی»، کتاب «منطق خداشناسی» اثر آیت الله «حسین نوری همدانی» از انتشارات «دفتر فرهنگ اسلامی» توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون معرفی شد.
شناسه خبر : 1006357 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۷:۴۲

«محمدجعفر شفیعی» با اشاره به اینکه در راستای «شنبه های کتاب» مساجد و در قالب طرح ملی «ایران قوی»، کتاب «منطق خداشناسی» اثر آیت الله «حسین نوری همدانی» از انتشارات «دفتر فرهنگ اسلامی» توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون معرفی شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: امروزه یکی از شاخص های مهم توسعه، بحث کتاب و کتابخوانی و میزان گرایش به مطالعه است و کتابخوانی در واقع راهی برای دستیابی به دانایی و توانایی است که به انسان در فهم و درک صحیح، کمک شایانی می رساند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه نقش کتابخانه در انتقال علوم به افراد، بسیار مفید و سازنده است، افزود: رشد و توسعه تمدن ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی توان به رشد هیچ تمدنی دل خوش کرد.

وی با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی ابزار اصلی افزایش سطح آگاهی و دانش عموم جامعه است، تصریح کرد: در سایه کتابخوانی پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی جامعه میسرتر می شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: کتاب «منطق خداشناسی»، حاوی مناظره‌های امام جعفر صادق (ع) با منکران خداوند است، در این مناظره‌ها که با افرادی همچون «ابن ابی العوجا»، «عبدالملک»، «سفیان ثوری» و ... انجام‌شده، موضوعاتی چون خداپرستی، دوگانه‌پرستی، زهد، صدقه و احسان مطرح شده است.

وی ادامه داد: در گزیده‌ای کوتاه از یکی از مناظره‌ها می‌خوانیم که در کشور مصر، شخصی با نام «عبدالملک» زندگی می‌کرد که اعتقاد داشت جهان هستی به خودی خود، آفریده شده است، او خدمت امام صادق (ع) رفت و نظرش را مطرح کرد، امام (ع) با برهان و دلیل او را متقاعد کرد که آفریننده جهان خداست، او پس از این مناظره مسلمان شد.

شفیعی عنوان کرد: کتاب حاضر، بر آن است که توضیح دهد جهان را خدایی است دانا و حکیم که هر چیزی را در محل مناسب خود، بر اساس نظم آفریده است.

لازم به ذکر است طرح ملی «شنبه های کتاب» مساجد یکی از طرح های اثرگذار در بحث توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

پایان پیام/ 130