رتبه‌بندی مناطق هشت‌گانه فهما بر اساس میزان مشارکت انجام می‌شود
رتبه‌بندي مناطق هشت‌گانه فهما بر اساس ميزان مشارکت انجام مي‌شود

رتبه‌بندی مناطق هشت‌گانه فهما بر اساس میزان مشارکت انجام می‌شود

طاهريان با اشاره به فعاليت‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد در سطح استان‌هاي کشور و امتيازهاي ثبت شده در سامانه بچه‌هاي مسجد گفت: رتبه‌بندي مناطق هشت گانه فهما بر اساس ميزان مشارکت انجام مي‌شود.
شناسه خبر : 21113 تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، هفتمین جلسه مجازی شورای مشورتی دبیران مناطق هشت گانه ستاد فهما، دوشنبه اول دی ماه  با حضور «حسین براتی» مسئول دبیرخانه شورای سیاست گذاری، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری و «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی و «حمیدرضا بنی‌اسدی» مدیر کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طی برقراری ارتباط زنده با دبیران مناطق مذکور برگزار شد.


مرتضی طاهریان در این نشست که با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان‌های قم، خراسان رضوی، گیلان، چهار محال و بختیاری، ادبیل و کرمانشاه، کرمان، سیستان و بلوچستان برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه رتبه‌بندی مناطق هشت گانه فهما بر اساس میزان مشارکت صورت می گیرد، گفت: معادل‌سازی برای این رتبه بندی ها با توجه به کسب امتیاز است، همان طور که عنوان شد به میزان مشارکت ها وزن داده می‌شود.



معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: رتبه‌بندی مناطق فهما به معنای رقابتی بودن کل فرایند کار در جریان رویداد فهما و طرح ملی ایران قوی نیست، در واقع این رتبه بندی بر پایه وضعیت گزارش های ثبت شده در سامانه بچه های مسجد بوده و فرض ما بر این است که وضعیت کانون ها را نشان می‌دهد.



در ادامه بنی اسدی طی سخنانی با اشاره به اینکه طرح ملی ایران قوی در قالب سه شبستان و 12رواق  در سراسر کشور در حال اجراست اظهار امیدواری کرد فعالیت‌های کانون‌‎ها در راستای تحقق محورهای مختلف این طرح ملی، بیش از پیش متبلور شود.



مدیر کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به شرایط فعلی که ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا ایجاد شده است، گفت: با این وجود ستاد از معدود دستگاه هایی محسوب می‌شود که توانسته در قالب فعالیت هایی با محور تقویت فرهنگی مساجد در بستر فضای مجازی به فعالیت خود کماکان ادامه دهد و از این گذرگاه استعدادهای بچه های مسجدی را به نمایش بگذارد.



وی افزود: اگر شرایط این اجازه را به ما بدهد، قصد داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی نشستی را با حضور مدیران استانی برگزار کرده و دیدگاه ها و نقطه نظرات را بشنویم.



مدیر کل برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه انگیزه‌بخشی به اعضای کانون‌ها و شبکه رابطین از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: این مساله در نوع فعالیت کانون ها موثر خواهد بود به ویژه انکه امسال شیوه سنجیدن استان در جریان رویداد فهما و طرح لمی ایران قوی تفاوت دارد.



بنی اسدی در ادامه گفت: امسال ارزیابی استان ها از سوی اداره کل برنامه ریزی و ارزیابی صورت می گیرد و قصد داریم تا پایان سال دبیرخانه های استانی برتر را معرفی کنیم، 


در بخش دیگری از این نشست مجازی، «سعید سعادتی»، با اشاره به این که 12 استان به عنوان استان‌های معین رواق‌ها مشخص شدند، گفت: در این راستا کارشناسان پیگیری در ستاد فهما نیز مشخص شده و همواره 12 نفر پاسخگوی موارد مربوط به رواق ها هستند.



معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد گفت: شاخص های داوری طرح ملی ایران قوی اعلام شده و امسال از حضور داوران برجسته در هر رشته بهره مند خواهیم شد.