اجرای طرح ملی«ایران قوی» در کانون شهید هدایتی رشت
اجرای طرح ملی«ایران قوی» در کانون شهید هدایتی رشت

اجرای طرح ملی«ایران قوی» در کانون شهید هدایتی رشت

قنبرزاده از اجرای طرح ملی «ایران قوی» در کانون فرهنگی هنری شهید هدایتی رشت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.
شناسه خبر : 1005238 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۴

«سلمان قنبرزاده» با اشاره به همت کانون فرهنگی هنری شهید محمد هدایتی در طرح ملی «ایران قوی» جهت کسب امتیاز لازم در دومین رویداد ملی فهما به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: تاکنون توانسته‌ایم با ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد بالغ بر هفت هزار امتیاز در این طرح ملی کسب کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید هدایتی رشت با بیان اینکه برنامه‌های این کانون در مسجد امام حسن مجتبی(ع) رشت برگزار می‌شود افزود: با توجه به شیوع کرونا ویروس و ضرورت حفظ پروتکل‌های بهداشتی، این مسجد به همت اعضای کانون ضدعفونی می‌شود.

وی از رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در برنامه‌های کانون خبر داد و بیان کرد: کلاس احکام و اصول اعتقادی، آموزش هفتگی قرآن نوجوانان و نونهالان و پاسخ به شبهات دینی بین صلاتین از برنامه‌های اجرایی این کانون است.

 

قنبرزاده از اجرای طرح ملی سه‌شنبه های تکریم در کانون خبر داد و بیان کرد: سه‌شنبه هر هفته به دیدار خانواده‌های شهدا، نخبگان، خیران و خادمان محل رفته و آنان را تکریم می‌کنیم.

 

وی طرح ملی شنبه‌های کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی همراه با معرفی کتاب را از دیگر برنامه‌های کانون اعلام کرد و بیان داشت: برگزاری مسابقات کتابخوانی ذبل رواق کتاب در شبستان فرهنگ از دیگر برنامه‌هایی است که در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید محمد هدایتی با بیان اینکه طرح مواسات و همدلی جهت کمک به آسیب‌دبدگان از کرونا در این کانون ادامه دارد افزود: در این راستا طی هفته گذشته، ۱۵بسته مرغ بین خانوارهای بی‌بضاعت و کم درآمد توسط کانون فرهنگی هنری شهید محمد هدایتی توزیع شد.

 

وی کمک مومنانه را ذیل رواق همدلی در شبستان فرهنگ عنوان کرد و افزود: از ابتدای شیوع کرونا به همت خیرین، توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در دستور کار بچه‌های مسجد امام حسن مجتبی(ع) بود که همچنان ادامه دارد.

هدایتی با اشاره به پخت ۲۰۰ پرس غذای گرم و ۵۰۰ پرس آش رشته در این کانون همزمان با سالروز شهادت امام رضا(ع) تصریح کرد: همچنین در مرحله دوم مواسات وهمدلی مومنانه با همکاری بسیج بیش از هزار بسته حمایتی تهیه و بین خانوادهای بی‌بضاعت توزیع شد.

 

وی از اجرای طرح غربالگری تحت عنوان طرح شهید سردار سلیمانی توسط این کانون خبر داد و اذعان کرد: در قالب این طرح تست اولیه کرونا از اعضای محل گرفته شده و افراد مشکوک به کووید ۱۹ به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

 

گفتنی است، طرح ملی ایران قوی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال دوم برگزاری رویداد ملی فهما (انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد کشور) به‌منظور ایجاد بستر جریان سازی گفتمان گام دوم انقلاب در بین آحاد مردم به ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ایجاد رقابت سالم بچه‌های مسجد در ظهور و بروز این رویداد مهم در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

 

این طرح با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تلاش می‌کند در راستای تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.

 

 

 

پایان پیام/ 84