نشست مشترک اهالی فهما با قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خراسان شمالی برگزار شد
نشست مشترک اهالي فهما با قرارگاه پيشرفت و آباداني در خراسان شمالي برگزار شد
با هدف هم افزایی فرهنگی و آبادانی مناطق محروم؛

نشست مشترک اهالی فهما با قرارگاه پیشرفت و آبادانی در خراسان شمالی برگزار شد

نشست هم انديشي ستاد فهماي خراسان شمالي و قرارگاه پيشرفت و آباداني سپاه جواد الائمه (ع) اين استان، با هدف ارتقاي فرهنگي در مناطق محروم و روستايي اين خطه از کشور برگزار شد.
شناسه خبر : 20982 تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از خراسان شمالی؛ «هاشم شیرازیان»، با اشاره به برگزاری نشستی با حضور  مسئولان بسیج مساجد، محلات و اماکن متبرکه آستان و طرح صالحین، گفت: طی آبرگزاری این نشست ظرفیت های بسیج و سپاه جواد الائمه (علیه السلام) استان و نیز کانون های مساجد در مناطق روستایی در قالب برنامه های سازندگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه، مورد بررسی قرار گرفت.




مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی، به انعقاد تفاهم نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و سازمان بسیج مستضعفین اشاره و اضافه کرد: با توجه به سفارش مقام معظم رهبری در خصوص همکاری و هم افزایی ارکان مساجد با محوریت امام جماعت، که نخستین بار در سفر پر برکتشان به استان خراسان شمالی و در دیدار با طلاب و ائمه جماعت این استان مطرح کردند، این نشست می تواند زمینه ساز  همکاری های ارزنده ای در تحقق آبادانی مساجد باشد.



شیرازیان در ادامه این تفاهم نامه را در راستای هم افزایی و بهره گیری از ظرفیت و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری در انجام برنامه ها و طرح های مشترک و البته پرهیز از دوباره کاری و برنامه های موازی توصیف کرد.



مدیر ستاد فهمای خراسان شمالی مشارکت در طرح  امام روستا و با بهره مندی از ظرفیت طرح های اجرا شده توسط کانون های مساجد در مناطق مختلف استان همچون طرح «پیوند مسجد مدرسه و خانواده» که به اختصار سه میم خوانده می شود را از موارد مطرح شده در این نشست اعلام کرد.



وی همچنین بهره مندی از ظرفیت های طرح صالحین در پایگاه های بسیج و اجرای بهتر و قوی تر آن در هم افزایی با کانون های مساجد  را نیز از مسایل مطرح شده با نمایندگان قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جواد الائمه (علیه السلام) نام برد.



شیرازیان همچنین اضافه کرد:  شناسایی ظرفیت های  ارکان مساجد در مناطق روستایی، تقویت برنامه های فرهنگی و هنری همچون کتابخوانی و  تربیت گروه های سرود، بهره مندی از ظرفیت طرح کشوری چهره به چهره که به وسیله مربیان فعال در کانون های مسجد اجرا می شود و نیز میز خدمت  که هر ساله به مناسبت ایام پیروزی انقلاب در مساجد شگل میگیرد از جمله پیشنهادات  و فعالیت های اعلام شده در راستای هم افزایی بیشتر ستاد فهمای استان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه جواد الائمه (علیه السلام)  می توان نام برد.



گفتنی است، در این نشست حجت الاسلام کوهستانی، حجت الاسلام قوی بنیه، حجت الاسلام پیمان و نیز حجت الاسلام یکتا  به عنوان نماینده بسیج استان حضور داشتند.