از تهیه بسته های معیشتی تا توزیع ماسک در کانون فرهنگی و هنری عترت زنجان
از تهیه بسته های معیشتی تا توزیع ماسک در کانون فرهنگی و هنری عترت زنجان

از تهیه بسته های معیشتی تا توزیع ماسک در کانون فرهنگی و هنری عترت زنجان

کانون فرهنگی و هنری عترت در مسجد مقداد از سال ۸۵ فعالیت خود را در عرصه های قرآنی و آموزشی، آغاز کرده است و در حال حاضر با تغییر رویه خود به دستگیری از نیازمندان می پردازد.
شناسه خبر : 1004908 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۵۹

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسجد مقداد در سال 85 همزمان با ساخت واحدهای مسکونی مهر در کوی مهرآرا توسط مسکن و شهرسازی ساخته شد، در جوار این مسجد کانون فرهنگی و هنری عترت تاسیس گردید و با حضور نیروهای جوان فعالیت خود را با برپایی کلاس های آموزش و تفسیر قرآن آغاز کرد.

 


این مسجد در یکی از مناطق کم برخوردار زنجان ساخته شده است از اینرو به همت سازمان تبلیغات اسلامی طرح مناطق آسیب پذیر در حوزه آسیب‌های اجتماعی در این منطقه که یکی از هفت منطقه سایان، کوی وحدت، کوی شهدا، اسلام‌آباد، بی‌سیم، خان‌دره، کوی فاطمیه و گویجک‌آباد بود با محوریت روحانیون به اجرا درآمد.

 


حجت الاسلام سعید اسدی، امام جماعت مسجد مقداد کوی مهرآرا در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: مسجد مقداد همزمان با ساخت واحدهای مسکونی مهر در کوی مهرآرا توسط سازمان مسکن و شهرسازی احداث شد؛ پس از تکمیل و تجهیز مسجد، کانون فرهنگی و هنری عترت در جوار مسجد تاسیس شد که با حضور جوانان متعهد و انقلابی آغاز به فعالیت نمود.

 


وی با بیان اینکه در ابتدای کار برنامه های آموزشی قرآن و تفسیر در دستور کار کانون قرار گرفت، ادامه داد: بعدها برنامه های آموزشی و غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون نیز مورد تاکید قرار گرفت.

 


امام جماعت مسجد مقداد به شیوع ویروس کرونا و تغییر رویه برنامه های کانون فرهنگی و هنری به صورت دستگیری از نیازمندان و تهیه بسته های معیشتی اشاره کرد و گفت: به همین منظور تاکنون بیش از 100 بسته معیشتی با همکاری اصحاب مسجد و خیرین محله تهیه و توزیع شده است.

 


حجت الاسلام اسدی با یادآوری اینکه 15 میلیون تومان نیز به صورت نقدی از خیرین جمع آوری و به صورت کارت های هدیه در اختیار آسیب دیدگان از کرونا قرار گرفته است، افزود: تهیه جهیزیه، توزیع ماسک و محلول های ضدعفونی کننده از دیگر اقدامات انجام شده اصحاب این مسجد است.

 


به گفته وی، مسجد در منطقه کم برخوردار زنجان واقع شده است از اینرو طرح شناسایی مناطق آسیب پذیر در حوزه آسیب های اجتماعی در این مسجد نیز به اجرا درآمده و برنامه هایی در راستای کاهش معضلات اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد به اجرا درآمده است.

 


امام جماعت مسجد مقداد زنجان با اشاره به اینکه طرح شناسایی مناطق کم برخوردار در زنجان در هفت منطقه از سوی وزارت کشور اعلام  شد، گفت: زنجان این مناطق را به 11 منطقه افزایش داد و تلاش کرد تا با ظرفیت امام جماعت و محوریت مساجد این طرح را به اجرا درآورد.

 


وی با یادآوری اینکه هیات مذهبی مساجد نیز در این طرح مشارکت دارند، افزود: هیات مذهبی که جایگاه کیفی و کمی بالایی دارند مسئولیت حمایت از این مناطق را برعهده گرفتند.

پایان پیام/ 693