اجرای موفق طرح ملی« ایران قوی» در سرمست
اجرای موفق طرح ملی« ایران قوی» در سرمست

اجرای موفق طرح ملی« ایران قوی» در سرمست

کانون فرهنگی هنری انصار روستای سرمست با بهره گیری اصولی و هدفمند از ظرفیت های بومی درصدد پیشگیری از شیوع کروناویروس و حمایت و دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا اقدام به اجرای بخش هایی از طرح ملی « ایران قوی » کرده است.
شناسه خبر : 1004273 تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب، طرح ملی «ایران قوی » با ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، تلاش می‌کند در راستای تقویت مؤلفه‌های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد، گام بردارد.

 

این طرح مبتنی بر اقتضائات روز و قابلیت‌ها و مقدورات بومی، کارکردها و فعالیت‌های مبتکرانه کانون‌ها و استفاده هدفمند از ظرفیت رسانه و فن‌آوری های نوین اجرا می‌شود.

 

یکی از کانون هایی که با توجه به شرایط کنونی و ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از پتانسیل و ظرفیت خود برای پیشگیری و مبارزه با شیوع کروناویروس به بهترین شکل ممکن استفاده کرده، کانون فرهنگی هنری انصار روستای سرمست در بخش بنذرک شهرستان میناب است.

 

« محمد ترکمانی نیایی »، مدیر کانون فرهنگی هنری انصار روستای سرمست گفت: این کانون با توجه به شرایط کنونی و نیاز اهالی روستا اقدام به اجرای طرح راهکار یکی از بخش های طرح ملی ایران قوی کرده است.

 

وی افزود: برای اجرایی کردن این طرح ابتدا فراخوان جلب کمک های مردمی در روستا اعلام شد و پس از جمع آوری کمک ها، برنامه ها در چهار بخش تهیه و توزیع بسته های ارزاق، ذبح گوسفند و توزیع گوشت گرم، توزیع نان صلواتی و ضدعفونی روستا در حال اجراست.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری انصار روستای سرمست بخش بنذرک با اشاره به توزیع دو مرحله بسته های معیشتی(ارزاق)، عنوان کرد: در مرحله اول 10 بسته و در دومین مرحله 55 بسته مواد غذایی تهیه و بین نیازمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شد.

 

وی هر بسته را شامل برنج، روغن، ماکارونی، نخود، گوجه، شکر اعلام کرد و گفت: ارزش هر بسته معیشتی توزیع شده دو میلیون و 500 هزار ریال است.

 

ترکمانی نیا، ذبح گوسفند و توزیع گوشت گرم بین فقرا و ایتام را از دیگر بخش های طرح راهکار برشمرد و افزود: اخیرا یک راس گوسفند که هزینه آن با کمک اعضای کانون و اهالی جمع آوری شده بود ذبح و 25 کیلو گوشت گرم بین جامعه هدف توزیع شد.

 

وی از اجرای طرح توزیع نان صلواتی به عنوان بخش دیگر این طرح نام برد و اضافه کرد: 400 قرص نان نیز با مشارکت نانوایی روستا بین نیازمندان توزیع شد.

 

این فعال فرهنگی اجتماعی افزود: ضدعفونی و گندزدایی نقاط پرتردد روستا از دیگر برنامه های اجرا شده در روستای سرمست است که با مشارکت جوانان عضو کانون و بسیج طی سه مرحله صورت گرفته است.

 

شیوع کروناویروش چالش این روزهایی همه کشورهای جهان ازجمله کشور ماست و برای پیشگیری از شیوع آن و کاهش آثار شومش ضرورت دارد که با اتحاد و همدلی از همه ظرفیت ها استفاده شود که یکی از این ظرفیت ها که تا پیش از این شاید کمتر به چشم آمده بود، کانون های فرهنگی هنری مساجد است که با بهره گیری از ظرفیت نسل جوان مومن و باانگیزه و همیشه در صحنه که زیر نظر امام جماعت و در فضای معنوی مساجد دور هم جمع شده اند در شرایط کنونی به بهترین شکل در راستای کاهش آلام مردم حرکت های موثری را انجام داده اند.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 711