طرح ملی شنبه‌های کتاب فرصتی برای نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در جامعه است
طرح ملي شنبه‌هاي کتاب فرصتي براي نهادينه‌سازي فرهنگ مطالعه در جامعه است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

طرح ملی شنبه‌های کتاب فرصتی برای نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در جامعه است

فتايي با اشاره به اهميت ارايه طرح‌ها و فعاليت‌هاي مختلف در عرصه کتاب و کتابخواني اظهار کرد: طرح ملي شنبه هاي کتاب فرصتي براي نهادينه سازي فرهنگ مطالعه در جامعه است.
شناسه خبر : 20881 تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۱

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، «احمد حسین فتایی» با اشاره به اجرای طرح ملی شنبه های کتاب و تاثیر آن در عرصه ترویج مطالعه میان اقشار مختلف مردم اظهار کرد: طاین طرح ملی می تواند نقش مهمی در تقویت و نهادینه سازی فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به وجود 411 کانون فرهنگی هنری مسجد در این استان افزود: گستره کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح مناطق شهری  روستایی ظرفیتی بزرگ در حوزه فرهنگی و هنری است.

 

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد همچنین ظرفیت بزرگی برای تقویت و ترویج توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی هستند. در طرح شنبه های کتاب مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعت و مسئولان کتابخانه های مساجد هر شنبه بین نماز مغرب و عشاء یک کتاب را به حاضران در مساجد معرفی می کنند.

 

توصیه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برای مطالعه کتاب« مهاجر آسمان»


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: به عموم مردم به ویژه مردم استان لرستان توصیه میشود کتاب « مهاجر آسمان» به نویسندگی فریدون کریمی را مطالعه کنند، همچنین کتاب مهاجر آسمان زندگی نامه شهید « علی کیارش» است که در بخش ازنا شهرستان خرم آباد متولد شده است، آن شهید خلبان بود که در سال 1359 مورد هدف پدافند عراق قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

​وی همچنین با اشاره به در پیش رو بوده شب یلدا، افزود: امسال با توجه به آمار شیوع بیماری کرونا در استان توصیه می شود مردم از برپایی دورهمی هایی شب یلدا پرهیز کرده و مراسم دورهمی های شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند.