سیره شهدای سلامت در جریان شیوع کرونا الگویی برای همه افراد جامعه است
سیره شهدای سلامت در جریان شیوع کرونا الگویی برای همه افراد جامعه است

سیره شهدای سلامت در جریان شیوع کرونا الگویی برای همه افراد جامعه است

فاضلی با بیان اینکه سیره شهدای سلامت در جریان شیوع کرونا الگویی برای همه مردم و مسئولان است گفت: امروز پزشکان و پرستاران در خط مقدم جنگ با کرونا ویروس، رشادت‌ها و ایثار بسیاری به‌مانند شهدای دفاع مقدس دارند.
شناسه خبر : 1003802 تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فیروز فاضلی» امروز(سه‌شنبه، ۲۵ آذر) در طرح ملی «سه‌شنبه های تکریم» که در منزل شهیده سلامت«نرجس خانعلی زاده» و در ارتباط تصویری با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با تقدیر از تلاش‌های کادر درمان در طی ۱۰ ماه مقابله با کروناویروس بر مدیریت همدلانه در این زمینه تاکید کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه امروز در طرح سه‌شنبه های تکریم میزبان خانواده شهیده « نرجس خانعلی زاده» اولین شهیده سلامت در کشور و در شهر شهیدپرور کلاچای هستیم افزود: انتشار نامه‌ها و یادداشت‌های این شهیده در رسانه‌ها نشان‌دهنده انجام رسالت زینب گونه شهیده در بحران کووید ۱۹ است که می‌گوید: نامه را بخوان و "یادت نرود که دستت را بشوئی".

 

 

وی بابیان اینکه راه شهدا ادامه دارد و سیره شهدای سلامت در جریان شیوع ویروس کرونا الگویی برای همه مردم و مسئولان است تصریح کرد: امروز پزشکان و پرستاران در خط مقدم جنگ با کرونا ویروس هستند و رشادت‌ها و ایثار بسیاری به‌مانند شهدای دفاع مقدس دارند.

 

فاضلی با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای استان در فضای مجازی و مکتوب جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی گفت: تلاش کردیم تا با گردهم آوری گروهی از جوانان فعال در این عرصه فضا را کنترل کرده و فعالیت رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی را ساماندهی کنیم.

 

وی با تاکید بر تلاش رسانه‌ها جهت فرهنگ سازی ارتقای سطح مراقبت‌های فردی و جلوگیری از سفرهای غیرضروری به استان گیلان، افزود: هر چیزی که مردمی شود ماندگار خواهد شد.

 

*گیلان ۲۹ شهید در راه سلامت داده است

در ادامه این مراسم «فردین مهرابیان» با بیان اینکه گیلان اولین استان درگیر با کرونا ویروس بود گفت: در روزهای نخست شیوع کرونا و آمار بالای ابتلا به این ویروس در استان، کادر درمان ایثارگرانه و شجاعانه وارد میدان نبرد شدند تا از سلامت مردم محافظت کنند.

 

معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: استان گیلان ۲۹ شهید در راه سلامت داده است که از این تعداد پنج شهید، پرستار بودند.

 

وی خاطرنشان ساخت: باید این شهیدان که برای نجات جان هموطنانمان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند به جامعه معرفی و مورد تجلیل شایسته قرار گیرند.

 

پایان پیام/ 167