رویکرد مرکز امید بکارگیری امکانات روز در حوزه فرهنگ است
رویکرد مرکز امید بکارگیری امکانات روز در حوزه فرهنگ است

رویکرد مرکز امید بکارگیری امکانات روز در حوزه فرهنگ است

کاظمی با بیان اینکه مرکز شتاب‌دهند امید هر سال چند بازی و اپلیکیشن خوب وارد بازار می‌کند، گفت: ما مدرسه هنر و رسانه «آینه» را داریم که بیش از هزار معلم را برای آموزش کتاب سواد رسانه‌ای در مدارس شبکه‌سازی کرده است.
شناسه خبر : 1003521 تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۰

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، «سیدرضا کاظمی» در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که امروز (دوشنبه، 24 آذر ماه) در محل مرکز شتاب دهنده امید برگزار شد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال 1392 درباره استعداد فوق العاده شهید باقری و تبدیل شدن این شهید در مدت زمانی کوتاه به یک فرمانده اثرگذار در دوران دفاع مقدس، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ظهور چنین افرادی در دوره جنگ باید در عرصه های مختلف از جمله رسانه و سیاست ادامه داشته باشد که این کار با توکل به خداوند، تلاش و همت ممکن است.

 

مدیرعامل مرکز شتاب دهنده امید افزود: مستقل کردن افراد و گروه ها از اهداف مهم ما در این مرکز است تا پس از شناسایی و پرورش استعدادها دیگر هزینه ای برای مدیریت این افراد و گروه ها صرف نشود.

 

وی اضافه کرد: هدف دیگر ما در این مرکز وصل کردن استعدادها به چرخه اقتصادی کشور است که متاسفانه بسیاری از استعدادها به هدر می روند و به خوبی از ظرفیت آنها برای چرخش تولید در اقتصاد کشور حتی در حوزه فرهنگ استفاده نمی شود.

 

کاظمی ادامه داد: سرعت تولید محتوا در کشور متناسب با رشد فزاینده فضای مجازی در کشور نیست، به همین دلیل ما در مرکز امید تلاش می کنیم ضمن ارتقای سطح فناوری ها تولید محتوا نیز داشته باشیم.

 

وی گفت: ما در برنامه ریزی های خود به برنامه های کلان کشور از جمله برنامه ششم توسعه توجه داریم و بر همین اساس طی یک سال اخیر رشد صددرصدی در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه تولید محتوا داشته ایم. هر سال چند بازی و اپلیکیشن خوب وارد بازار می کنیم.

 

مدیرعامل مرکز شتاب دهنده امید، ابراز کرد: ما به صورت جدی از سال 94 کار خود را شروع کردیم تا بتوانیم از ظرفیت فضای مجازی بیش از گذشته در حوزه فرهنگ استفاده کنیم.

 

کاظمی افزود: مدل فرآیند تولید، قالب جدید محصول، نحوه ارائه و عرضه محصول و بازار نو و مستعد از جمله کارهای مهم در مرکز شتاب دهنده امید است. در همین راستا برآورد کلی ما برگزاری هفت دوره در طی پنج سال است که تاکنون این کار را محقق کرده ایم.

 

مدیرعامل مرکز شتاب دهنده امید ادامه داد: مربی گری، حمایت و سرمایه اولیه، ارزیابی، تبلیغات و تولید از مهمترین خدماتی است که ما در این مرکز ارایه می کنیم و در همین راستا شبکه ای از مدیران تشکیل داده ایم.

 

وی افزود: صندوق پژوهش و فناوری (سپهر) در حوزه فناوری و صدور مجوزهای مربوط به آن فعالیت می کند که ما نیز با این صندوق مرتبط هستیم.

 

کاظمی در پایان گفت: ما مدرسه هنر و رسانه «آینه» را داریم که بیش از هزار معلم را برای آموزش کتاب سواد رسانه ای در مدارس شبکه سازی کرده است. در واقع وقتی که این کتاب در مدارس شروع شد خیلی از معلمان نمی دانستند چه کار کنند که ما در این زمینه مدرسه هنر و رسانه را تشکیل دادیم.

پایان پیام/ 397