بهره‌گیری از مدل کار مراکز شتاب‌دهنده برای افزایش کارآمدی کانون‌های مساجد
بهره‌گیری از مدل کار مراکز شتاب‌دهنده برای افزایش کارآمدی کانون‌های مساجد

بهره‌گیری از مدل کار مراکز شتاب‌دهنده برای افزایش کارآمدی کانون‌های مساجد

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی با بیان اینکه ستاد فهما از شیوه فعالیت مراکز شتاب‌دهنده برای افزایش کارآمدی کانون‌های مساجد بهره می‌گیرد، گفت: فعال کردن بچه‌های مسجد در عرصه‌های مختلف رویکرد ما است.
شناسه خبر : 1003494 تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۴۴

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» امروز (دوشنبه، 24 آذر ماه) در دیدار با مدیرعامل و معاونان مرکز شتاب دهنده «امید» که در محل این مرکز برگزار شد با بیان اینکه بحث اقتصاد و فرهنگ بسیار مهم هستند و کاری که در مرکز شتاب دهنده امید در این حوزه ها انجام می شود، بسیار قابل تقدیر است، گفت: زمانی که در اصفهان حضور داشتم، مراکز شتاب دهنده را از طریق حضور در دانشگاه های اصفهان و فرهنگ و هنر اصفهان دیده بودم.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه من از ابتدای حضورم در این ستاد که اکنون سه سال و دو ماه از آن می گذرد دنبال برقراری چنین ارتباطی بودم، اظهار کرد: هزینه های ما در حوزه فرهنگ صرف تامین حقوق کارکنان می شود در حالی که ما می خواهیم با استفاده از این مدل شما در حوزه مسجد، کارایی و کارآمدی مساجد در این حوزه را افزایش دهیم.

 

وی افزود: 25 هزار کانون فرهنگی هنری داریم و می خواهیم فضایی ایجاد کنیم که هر کس می تواند وارد این فضا شود. ما دنبال محتوای دینی و فرهنگی هستیم و صحبت های مقام معظم رهبری را نصب العین قرار می دهیم. مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی در سال 1391 نکات مهمی در مورد اهمیت و نقش کانون های فرهنگی هنری و ارتباط آن با بسیج مطرح کردند.

 

دکتر ارزانی در ادامه با بیان اینکه می خواهیم فضای رقابتی را در مسجد ایجاد کنیم بنابراین می توانیم از مدل شما در این زمینه بهره بگیریم، تصریح کرد: دو میلیون و 300 هزار نفر از بچه های مسجدی و انقلابی و فعال، عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند. می توان با ایجاد فضای رقابتی از ظرفیت این افراد بهره برد به ویژه با وارد کردن فعالیت ها در قالب سه شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری و در قالب 12 رواق از قبیل سرود، فیلم، نمایش، نوآوری و کارآفرینی و ... .

 

دکتر ارزانی ادامه داد: فعال کردن بچه های مسجد در سایر حوزه ها نیز از دغدغه های ستاد فهما است و اینکه چگونه می توانیم برای نمونه نمایش یا فیلمی را که کانونی تولید می کند به فروش و سودآوری برسانیم.

 

وی اضافه کرد: با ایجاد فضای دیجیتال در کانون های فرهنگی هنری تا دیروز چهار هزار و 140 کانون مجوز الکترونیکی دریافت کرده اند.

 

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه خبرگزاری شبستان یکی از ظرفیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد است که به صورت تخصصی در حوزه دینی فعالیت می کند، یادآور شد: حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بیان کرد چون شبستان هست ما دنبال دریافت مجوز برای فعالیت خبرگزاری در حوزه مسجد نرفتیم.

 

دکتر ارزانی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری درباره فضای مجازی، تاکید کرد: ما می خواهیم مدل کاری مرکز شتاب دهنده امید را در حوزه فضای مجازی هرچه سریع تر در کانون های فرهنگی هنری مساجد کاربردی کنیم.

 

وی در پایان با تقدیر از حمایت های دکتر سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری و حضور ایشان به صورت پیاپی در 14 هفته از نشست های طرح ملی «سه شنبه های تکریم»، خاطرنشان کرد: وجود ایشان موجب افزایش رویکرد دینی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است.

 

پایان پیام/ 397