تبیین طرح «ایران قوی» در کانون های مساجد قائمشهر
تبیین طرح «ایران قوی» در کانون های مساجد قائمشهر

تبیین طرح «ایران قوی» در کانون های مساجد قائمشهر

طرح ملی «ایران قوی» در نشست مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری منطقه بالاتجن شهرستان قائمشهر با سرپرست ستادهماهنگی کانون های مساجد مازندران در کانون شهید گرائیلی روستای خرماکلا بررسی و تبیین شد.
شناسه خبر : 1003300 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۲۲:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» در نشست با مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری منطقه بالاتجن شهرستان قائمشهر که با محوریت اجرای دقیق طرح ایران قوی در کانون ها   وبه میزبانی کانون شهید گرائیلی روستای خرماکلا برگزار شد، به فعالیت 112کانون فرهنگی هنری در قائمشهر اشاره کرد و گفت: 62کانون از این تعداد در مساجد شهری و 50 کانون در مساجد روستایی به اقشار مختلف جامعه خدمات فرهنگی، هنری، کتابخانه‌ای، آموزشی، قرآنی و... ارائه می‌دهند.

 

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران به درخشش کانون‌های فعال قائم‌شهر در طرح ملی فهما سال98اشاره کرد و ادامه داد: کانون اخلاص مسجد امیرالمؤمنین(ع) و کانون شهید گرائیلی روستای خرماکلا ازجمله کانون‌های شاخص استان و کشور به شمار می‌روند و بسیاری از طرح‌های کشوری ستاد هماهنگی مساجد کشور به میزبانی این کانون‌ها اجرایی می‌شود.

 

وی به طرح شنبه های کتاب و اهمیت ثبت فعالیت متناسب با این طرح در سامانه بچه های مساجد اشاره کرد و افزود:برگزاری مسابقه کتابخوانی آنلاین در راستای اجرای طرح سه شنبه های کتاب مورد توجه باشد.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا بابیان اینکه کلیۀ مساجد شهری و هر یک از مساجد روستایی با جمعیت بالای (1000) نفر، برای ارائۀ درخواست مجوز الکترونیک فعالیت در مسجد باید تکمیل اطلاعات مربوط به پروفایل کانون، تطبیق سن مدیر کانون که باید بین 18 تا 50 سال باشد، بارگذاری مدارک، تکمیل اطلاعات ارکان کانون شامل(امام جماعت، هیئت مؤسس (مجمع عمومی مؤسسان)، مدیرمسئول و  بازرس) و تطبیق مدرک تحصیلی مدیر کانون را موردتوجه داشته باشند،  اظهار کرد: درخواست تأسیس کانون فرهنگی هنری جدید با هماهنگی انجام‌شده با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از طریق سامانه بچه‌های مسجد صورت می‌گیرد.

 

 وی با بیان اینکه کانون های مساجد مازندران باید در اسرع وقت برای صدور مجوز الکترونیکی اقدام کنند، تاکید کرد: کانون های مساجد استان با توجه به تعداد اعضا حتما در برنامه های ایران قوی مشارکت داشته باشند.

 

حجت الاسلام نعمتی قرا با تاکید بر اینکه مطابق اسناد بالادستی باید تعداد کانون‌های فرهنگی هنری در تعدادی از شهرستان‌های مازندران به حدنصاب برسد، گفت: فرماندهان پایگاه های بسیج چنانچه در روستایی کانون فرهنگی هنری تشکیل نشده می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد درخواست تاسیس کانون بدهند.

 

وی با بان اینکه تغییر مدیران مسئول کانون های فرهنگی هنری مساجد ضعیف باید در نزدیک ترین زمان ممکن و با استفاده از راهنمایی امام جماعت مسجد تغییر یابد، خاطرنشان شد: با توجه به منویات رهبری مبنی براستفاده از نیروی جوان و انقلابی در حوزه های مختلف برای انتخاب مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری از ظرفیت جوانان فعال، مستعد، مسلط به فضای مجازی و علاقه مند به حوزه دین و فرهنگ استفاده شود.

 

پایان پیام/ 286