انتظار یعنی خوسازی و دیگرسازی مستمر برای ظهور/ غیبت به معنای عدم حضور نیست
انتظار یعنی خوسازی و دیگرسازی مستمر برای ظهور/ غیبت به معنای عدم حضور نیست

انتظار یعنی خوسازی و دیگرسازی مستمر برای ظهور/ غیبت به معنای عدم حضور نیست

حجت‌الاسلام صدوقی با بیان‌اینکه شخصیت تعریف شده ما انسان منتظر است، گفت: انتظار برای فرج یعنی هم منتظر ظهور و هم منتظر حاکمیت حضرت مهدی(عج) بودن؛ این حاکمیت محدود به عصر ظهور نیست و می‌توان آن را در عصر غیبت هم جاری و ساری کرد.
شناسه خبر : 1002441 تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۲۴

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «علی صدوقی» با بیان اینکه امکان حیات طیبه در این دنیا وجود دارد و صرفا محدود به آخرت نیست، اظهار کرد: این حیات در سایه حجت خدا و سبک زندگی مهدوی محقق می شود و می توان با همین لوازم دنیایی به آن دست یافت.

 

این کارشناس مهدوی با تاکید بر لزوم معرفت و شناخت نسبت به حجت خدا، تصریح کرد: این معرفتی است که در بینش و منش ما تاثیر گذاشته به زندگی ما شکل و چارچوب می دهد از این رو، صرفاً به معنای علم و دانستنی نیست هرچند که شروع آن با علم است.

 

وی درباره نقش منتظران در عصر غیبت، تصریح کرد: ما باید در زمان عدم ظهور امام عصر(عج)، هویت ارزشی مان را حفط کنیم، این هویت زمانی درک می شود که ما در قالب یک شخصیت تعریف شده آن را بیان کنیم. شخصیت تعریف شده ما انسان منتظر است البته در ابتدا باید بدانیم منتظر کسی است که خود را برای یاری امام زمان(عج) آماده کرده است.

 

حجت الاسلام صدوقی در پاسخ به این سوال که آیا این یاری حتما مشروط به ظهور است یا در عصر غیبت هم ممکن است، ابراز کرد: انتظار یعنی زمینه سازی برای یاری بایسته و شایسته امام مهدی(عج) این می تواند در عصر غیبت نماد خود را داشته باشد و در عصر ظهور نمادی دیگر.

 

وی در ادامه تاکید کرد: انسان منتظر شخصیتی است که وظیفه دارد بر اساس مبانی اسلام ناب محمدی(ص) ضمن تلاش در جهت گسترش ظرفیت وجودی خود و ارتقای سطح مقاومتش مقابل حوادث واقعه (اعم از بحران های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی اخلاقی) زمینه ای را در خود ایجاد کند که بتواند در هر موقعیتی به صورت مستمر در جهت اصلاح و ارتقای خود و دیگران مبتنی بر رضایت حجت خدا در راستای ظهور اقدامات بایسته و شایسته انجام دهد.

 

حجت الاسلام صدوقی اضافه کرد: انسان با این تعریف باید با دو مقوله مهم زندگی کند؛ نخست: خودسازی مستمر در هر موقیعت و دوم دیگرسازی مستمر در راستای ظهور. از این رو، منتظر یعنی هم منتظر ظهور بودن و هم منتظر حاکمیت حضرت مهدی(عج) که آنگاه این حاکمیت محدود به عصر ظهور نمی شود و می توان آن را در عصر غیبت هم جاری و ساری کرد.

 

این کارشناس مهدوی ابراز کرد: این حاکمیت زمانی پدید می آید که ما حضور امام زمان(عج) را باور کنیم. چون امام مهدی(عج) را غایب نامیده اند غایب به معنای عدم ظهور است نه عدم حضور که برخی متاسفانه ناآگاهانه این معنی را مطرح می کنند.

 

وی با اشاره به فراز «اللَّهُمَّ اكْشِفْ هٰذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هٰذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ، وَعَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ ...» در دعای عهد، خاطرنشان کرد: یعنی خدایا! غم و اندوه را از امت به وسیله درک حضور امام مهدی(عج) بردار. بعد از این درک است که ما در پی ظهور حضرت(عج) هستیم. اگر حس حضور در من پدید آمد آنگاه همه رفتار و اعمال ما در مسیر ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(عج) و رضایت حضرت(عج) قرار می گیرد.

 

گفتنی است، فایل تصویری این سخنان به همت بنیاد فرهنگی حضرت مهدویم وعود(عج) در کانال @چشم به راه بارگذاری شده است.

 

پایان پیام/ 9