بهره گیری از ظرفیت مساجد برای مبارزه با کرونا در طرح شهید سلیمانی
بهره گیری از ظرفیت مساجد برای مبارزه با کرونا در طرح شهید سلیمانی

بهره گیری از ظرفیت مساجد برای مبارزه با کرونا در طرح شهید سلیمانی

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه رسیدگی به اقشار آسیب‌دیده از کرونا جزو اولویت‌های مدیران این شهرستان است، گفت: در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی می‌توان از ظرفیت نیروهای مردمی و گروه‌های فعال در مساجد بهره برد.
شناسه خبر : 1001880 تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۱

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «حسین توکلی کجانی»، در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرری اظهار کرد: در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی می‌توان از ظرفیت پزشکان جهادی، نیروهای مردمی و همچنین ظرفیت گروه‌های فعال در مساجد برای مقابله با کرونا استفاده کرد.

 

فرماندار ویژه شهرستان ری ادامه داد: این طرح، محله محور و مردمی است و با رویکرد هر خانه یک پایگاه سلامت، برای غربالگری و شناسایی مبتلایان بسیار مفید و موثر خواهد بود.

 

وی تصریح کرد: با اجرای محدودیت های جدید از اول آذرماه در شهرستان ری و همچنین با مشارکت و همراهی مردم و اصناف، در حال حاضر در این شهرستان وضعیت بیماری کرونا تا حدودی کنترل شده است.

 

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: ویروس کرونا جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار داده و باوجود تلاش های گسترده برای کشف واکسن، احتمال تداوم این بیماری در سال پیش رو وجود دارد و در این خصوص از همه شهروندان و صنوف انتظار می رود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی اهتمام داشته باشند تا وضعیت محدودیت های کرونایی در شرایط قرمز (پر خطر) قرار نگیرد.

 

این مسئول ادامه داد: تامین سلامت مردم در شرایط کنونی و با توجه به وضعیت اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا، از اولویت های دولت است و همراهی مردم در رعایت محدودیت ها نیز به مهار کرونا و به تبع آن ادامه فعالیت های اقتصادی می انجامد.

 

توکلی تاکید کرد: تشدید نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی و انجام تست‌های گسترده، بیماریابی، قرنطینه و رصد هوشمند بیماران، آموزش و اطلاع‌رسانی، محافظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و همچنین افزایش درمان سرپایی و کاهش حداکثری موارد بستری، از اهداف و راهبردهای مهم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است که با جلب مشارکت مردم زمینه تحقق آن فراهم می شود.

 

پایان پیام/ 40