اجرای طرح «سهم هر مسجد ۲ میلیون تومان» برای تجهیز بیمارستان‌های کرونایی
اجرای طرح «سهم هر مسجد ۲ میلیون تومان» برای تجهیز بیمارستان‌های کرونایی

اجرای طرح «سهم هر مسجد ۲ میلیون تومان» برای تجهیز بیمارستان‌های کرونایی

حجت‌الاسلام بصیری با اشاره به اجرای طرح «سلامت مسجدمحور»، گفت: «سهم هر مسجد دو میلیون تومان» برای تجهیز بیمارستان های کرونایی و تهیه کپسول اکسیژن برای بیمارستان‌های محل نگهداری بیماران کرونایی از بخش‌های این طرح است.
شناسه خبر : 1001771 تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۴۷

حجت الاسلام «احمد بصیری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح «سلامت مسجد محور» در 120 مسجد ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد، اظهار کرد: این طرح در سه مرحله  «شناخت»، «حمایت» و «کنترل» در مساجد منطقه شمیرانات و مناطق 1 و 3 تهران اجرا می شود.

 

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا بر لزوم پیشگیری از این بیماری با اجرای طرح شناسایی و غربالگری از بیماران کرونایی تاکید کردند تا از شیوع این بیماری جلوگیری شود، به همین جهت طرح جهت با راه اندازی قرارگاه سلامت در ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد طرح «سلامت مسجد محور» به اجرا در می آید.

 

حجت الاسلام بصیری بیان کرد: بر اساس شبکه سازی انجام شده در این ناحیه تعدادی از ائمه جماعات شاخص و محوری را به عنوان امام جماعت جهادی انتخاب کردیم تا با مهندسی صورت گرفته اتفاقات خوبی در محور سلامت و حمایت از نیازمندان رخ دهد.

 

وی «سهم هر مسجد دو میلیون تومان» را یکی از بخش های این طرح نام برد و افزود: نیاز تعدادی از بیمارستان های کرونایی تهران را احصاء کردیم و بر اساس این طرح، تعدادی از مساجد مناطق یک و سه تهران اعلام آمادگی برای جمع آوری کمک های نقدی در زمینه خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیمارستانی و مراکز بهداشتی محلات کردند. درهمین زمینه تاکنون 35 مسجد این مناطق کمک هایشان را برای خرید امکانات برای بیمارستان ها واریز کرده اند.

 

حجت الاسلام بصیری تاکید کرد: همچنین تعداد دیگری از مساجد این ناحیه در بحث تهیه آبمیوه فعال شده اند و تعدادی دیگر از مساجد نیز در بحث بسته های معیشتی و کمک های مومنانه فعالیت می کنند.

 

مدیر ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد محور دیگر این طرح را تهیه لباس و پوشاک ویژه کادر درمان و نیز دستگاه اکسیژن برای سه بیمارستانی که بیماران کرونایی در آن بستری هستند، معرفی کرد و گفت: در اقدام دیگری تعدادی از مساجد ناحیه در زمینه کمک به خانواده هایی که دچار کرونا شده اند، یا سالخوردگانی که توان خرید ندارند، فعالیت می کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین برخی از مساجد مناطق 1 و 3 در زمینه برپایی ایستگاه سلامت و غربالگری فعالیت دارند. از طرفی در برخی از مساجد به افرادی که پس از بحران کرونا مشاغلشان را از دست دادند، وام خود اشتغالی اعطا می شود.

 

حجت الاسلام بصیری در پایان با اشاره به اجرای طرح مشاوره در تعدادی از مساجد شمیرانات، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات کرونا و پساکرونا که موجب اختلالات روحی و روانی برای خانواده ها می شود، در 10 مسجد این منطقه به صورت مرحله ای با حضور کارشناسان مشاوره و روان شناسی، جلسات مشاوره برای خانواده ها برگزار می شود.

 

پایان پیام/ 40