تجلیل از کانون های مساجد شاخص در بزرگداشت هفته بوشهر
تجلیل از کانون های مساجد شاخص در بزرگداشت هفته بوشهر

تجلیل از کانون های مساجد شاخص در بزرگداشت هفته بوشهر

پولاد گفت: طی ویژه برنامه ای مشترک از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و موسسه فرهنگی اجتماعی شهرداری بندر بوشهر از کانون های مساجد شاخص، در بزرگداشت هفته بوشهر تجلیل خواهد شد.
شناسه خبر : 1001668 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۶:۴۸

«علیرضا پولاد» در گفتگو با  خبرگزاریشبستان در بوشهر با اشاره به نشست مشترک ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با کمیسیون فرهنگی شوری بندر بوشهر، اظهار داشت: این نشست با حضور رباب عبیدی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر و احمد بارگاهی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر در امارت امیریه بندر بوشهر برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر به ظرفیت بالقوه کانون های مساجد در راستای ارتقای سطح فرهنگی استان اشاره کرد و ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر ظرفیتی مناسب در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.

 

پولاد با اشاره به فعالیت 412 کانون فرهنگی هنری در مساجد شاخص استان بوشهر اظهار داشت: تعداد 62 کانون فرهنگی هنری شاخص در سطح شهر بوشهر در حال فعالیت می باشند.

 

وی به گستردگی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 32 هزار نیرو توانمند در رشته های مختلف در کانون های فرهنگی هنری مساجد در حال فعالیت می باشند که لازم است فعالیت های آن های به سمت تخصصی شدن سوق داده شود.

 

پولاد به اهمیت حضور جوانان در مساجد و پرورش فکر و اجتماعی آنان اشاره کرد و ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با فراهم سازی بستری مناسب در راستای جذب جوانان به مساجد نقش بسیار تاثیرگذاری را ایفا می کنند که این مهم اقدامی موثر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی می باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر به ظرفیت های موجود در خانه های دیجیتال کانون های رهنگی هنری مساجد اشاره کرد و ادامه داد: جوانانی خلاق در مجموعه خانه های دیجیتال کانون های فرهنگی هنری مساجد بوشهر در حال تولید محتواهای فرهنگی و اجتماعی می باشند که این اقدام در راستای هدفمند شدن اوقات جوانان در فضای مجازی می باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه مساجد محوری ترین پایگاه اجتماعی می باشد اظهار داشت: از دیرباز مساجد پایگاه اصلی و محوری فعالیت های اجتماعی بوده و در حال حاظر و با شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا بسیاری از مساجد با جذب کمک ای مردمی و برگزاری رزمایش مواسات و همدلی به یاری مردم نیازمند و آسیب یدگان ناشی از شیوع این بیماری شتافتند.

 

پولاد به تقارن بزرگداشت هفته بوشهر با سالروز تاسیس کانون های مساجد در 18 اسفند اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به همزمانی سالروز تاسیس کانون های مساجد و روز بوشهر ویژه برنامه ای به صورت مشترک از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر با شوری اسلامی بندر بوشهر برگزار گردد و ظرفیت های کانون های مساجد معرفی و از کانون های شاخص بندر بوشهر تجلیل به عمل آید.

 

پایان پیام/ 647