مبنای تشکیل کانون فرهنگی هنری در مساجد و مصلی‌ها است
مبناي تشکيل کانون فرهنگي هنري در مساجد و مصلي‌ها است

مبنای تشکیل کانون فرهنگی هنری در مساجد و مصلی‌ها است

طاهريان در گردهمايي مجازي با کارشناسان معاونت ساماندهي و شبکه سازي ستاد فهما در استان‌هاي مختلف کشور گفت: مبناي تشکيل کانون در مسجد و مصلي است و در واقع هر جا که مسجد باشد امکان راه اندازي کانون هست.
شناسه خبر : 20423 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، گردهمایی مشترک مجازی کارشناسان معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان های مختلف کشور ، صبح سه‌شنبه 19 آذربرگزار شد.


 در این نشست که با حضور «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما برگزار شد، آخرین وضعیت برنامه های جاری و آتی این معاونت در حوزه تاسیس کانون ها، صدور مجور و شبکه رابطین بررسی شد؛ همچنین در ادامه مباحث مربوط به طرح ملی ایران قوی مورد توجه قرار گرفت.

 

طاهریان در این نشست طی سخنانی با اشاره به روند تاسیس کانون فرهنگی در مساجد و اعضای هیات موسس کانون اظهار کرد: در صدور و تمدید مجوز کانون ها باید اقتضائات موجود در مساجد را در نظر گرفت به عنوان مثال برخی از مساجد امام جماعت ندارند و در چنین شرایطی است که شاهد عدم حضور یک شخصیت محوری در هیات موسس هستیم و باید برای اینگونه موضوعات راهکارهای اجرایی و قانونی پیدا کرد که در حال رایزنی با مراکز ذی ربط هستیم.

 


معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بخش دیگری از مباحث خود به مساجد اهل سنت اشاره کرد و گفت: موضوع دیگر اقتضائات مساجد برادران اهل سنت است که در برخی موارد از حیث ساختاری  و محتوایی تفاوت هایی وجود دارد، به عنوان مثال تمرکز عمده اینگونه مساجد بر روی فعالیت های قرآنی است که ضرورت دارد در تصمیم گیری ها عمدتا به ظرفیت های قرآنی اینگونه کانون ها توجه داشت.

 


وی در مورد امکان تاسیس کانون فرهنگی هنری در اماکنی غیر از مسجد گفت: مبنای تشکیل کانون در مسجد و مصلی است و در واقع هر جا که مسجد باشد امکان راه اندازی کانون هست. همچنین درجوار آستان مقدس امام زادگان علیهم السلام مشروط به وجود مسجد ، امکان راه اندازی کانون وجود دارد.

 

 طاهریان با تاکید بر اینکه باید همه ظرفیت ها را به میدان بیاوریم، افزود: اگر با تلاش امکان تحقق برخی برنامه ها نبود حداقل آن است که بگوییم کوشش شد و برنامه ای به نتیجه نرسید اما با دست روی دست گذاشتن نمی توان انتظار اتفاق تازه ای داشت، مهم تدبیر در امور است.

 

وی گفت: باید هم افزایی مضاعفی میان کارشناسان و رابطین فهما وجود داشته باشد تا روند فعالیت ها بهبود یافته و با اعتلای مضاعفی همراه باشد.


گفتنی است در پایان تنی چند از کارشناسان معاونت ساماندهی و شبکه سازی در استان ها به ارایه نظرات خود پرداختند.