بیمه مسئولیت کانون‌های رابط فهما محقق شد
بيمه مسئوليت کانون‌هاي رابط فهما محقق شد

بیمه مسئولیت کانون‌های رابط فهما محقق شد

طاهريان در نشست مجازي با رابطين فهما، خبر از تحقق بيمه مسئوليت کانون‌هاي رابط داد و گفت: روند اداري اين مساله انجام شده است.
شناسه خبر : 20399 تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۹:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، جلسه مجازی توجیهی-آموزشی-مشورتی رابطین فهما عصر دوشنبه 17 آذر با حضور «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه سازی و «جواد عبادی» سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.


 
در این نشست «مرتضی طاهریان» با بیان اینکه برگزاری نشست‌های مجازی با استقبال قابل توجهی از سوی رابطان فهما مواجه شد، اظهار کرد: فعالیت‌های متعددی در راستای بهبود عملکرد کانون‌ها در سامانه بچه های مسجد انجام شده است و به نسبت گذشته، شرایط بهتری برای کانون ها فراهم شده است، البته ما ادعا نداریم که بهترین کار را انجام می دهیم اما تلاش بر این بوده است که اشکالات نسبت به دوره های قبل به حداقل برسد.
 
 
معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد در ادامه اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم که در سطح رسانه های مختلف این مساله را بیش از پیش تثبیت کنیم که مسجد علاوه بر اینکه مکان عبادی است اما از سوی دیگر محلی برای بسیاری فعالیت های فرهنگی با محور مسجد محسوب می شود.


 
وی در ادامه در رابطه با حمایت مالی کانون های رابط گفت: تا سقف سه میلیون تومان برای این کانون ها در نظر گرفته شده است  هرچند که این مبلغ به نوع فعالیت های کانون ها بستگی دارد، در حال حاضر مشغول تکمیل لیست ها هستیم.


طاهریان همچنین در مورد بیمه کانون های رابط اظهار کرد: روند اداری بیمه مسئولیت کانون های رابط به سرانجام رسیده و به زودی قراردادهای آن برای استان ها ارسال می‌شود، همچنین در مورد بیمه تامیین اجتماعی که قبلا برخی مدیران کانون ها از آن برخوردار بودند در حال پیگیری هستیم تا از طریق صندوق حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر این بیمه اختصاص یابد، از سوی دیگر در مورد وام‌های کانون‌ها آیین نامه های مورد نظر نظر در حال پیگیری است تا وام به مدیران کانون ها در راستای فعالیت های کانونی تعلق بگیرد، البته این وام امکان واگذاری به عضو دیگری از کانون را دارد.

 

 
در بخش دیگری از این نشست «جواد عبادی» اظهار کرد: هرکدام از فرم هایی که در سامانه بچه های مسجد ارایه شده فرآیندی دارد و به طور کلی سه دسته فرم ارایه شده است، برخی از فرم ها مانند گزارش کلاس های آموزشی، به محض ثبت در فرم امتیاز اعمال می‌شود.
 
 
سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: بحث ارسال خبر به این معناست که صفحه اختصاصی کانون بروز باشد، این مهم مستلزم آن است که هر ماه چندین خبر کار شود نَه اینکه در پروسه زمانی مشخصی ناگهان تعداد قابل توجهی خبر کار شود. بنابراین ثبت سه خبر در ماه الزامی است و کانون ها نمی توانند این ماه برای ماه آینده نیز خبر بفرستند.

 
وی گفت: در هفته جاری امتیاز کانون ها بر اساس امتیاز کسب شده در سال 1399 مرتب شد، بنابراین اکنون می توان با مراجعه به سامانه بچه های مسجد با فیلتر استان و شهرستان کانون های صدرنشین را مشاهده کرد.
 

همچنین در ادامه طاهریان با اشاره به پرسش هایی که از سوی رابطین فهما و کانون های مختلف در سراسر کشور مطرح می شود گفت: مرکز رسیدگی به شکایات عموما در بحث گروه ها و رابطین پاسخگو است. از سوی دیگر کانال ویژه در صفحه شبکه رابطین کانون ها نیز طراحی شده است که سوالات در آن بخش امکان طرح و پاسخ را دارند.


 
وی افزود: یکی از پرسش هایی که عموما مطرح می شود در رابطه با معرفی کانون های هم‌گروه است که مدیران کانون ها اعلام می کنند که نمی توانیم کانون های هم گروه را در شهر خودمان ببینیم؛ واقعیت آن است که وقتی کانون های پیشنهادی از سوی رابط معرفی می شود از سوی استان ارزیابی و تایید خواهد شد ؛ به محض تایید کانون رابط، از سوی ستاد فرمی برای کانون ها ارسال می شود که در آن فرم، باید کانون های هم گروه معرفی شوند.


گفتنی است در پایان این نشست، طاهریان به معرفی کانون هایی پرداخت که در هفته جاری موفق به کسب بیشترین امتیاز در سطح کشور شدند که اسامی آنها به شرح ذیل است:


جنوب استان کرمان- کهنوج- کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین(ع)
استان چهار محال و بختیاری –بن-کانون فرهنگی هنری خاتم نبی
استان فارس-کازرون-کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور
استان خوزستان-شوش- کانون فرهنگی هنری انصارالله
استان خراسان شمالی- اسفراین- کانون فرهنگی هنری محبان الزهرا(س)
استان خراسان جنوبی- نهبندان- کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع)
استان آذربایجان غربی-میاندوآب-کانون فرهنگی هنری وحیدیه
جنوب استان کرمان-قلعه گنج-کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم
استان چهار محال و بختیاری-شهر کرد- کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان
استان اردبیل- پارس آباد- کانون فرهنگی هنری جوانان مسجد
استان چهال محال و بختیاری-فارسان-کانون فرهنگی هنری انصارالمهدی
استان خراسان جنوبی-بیرجند-کانون فرهنگی هنری خاتم الانبیا
استان فارس-جهرم-کانون فرهنگی هنری منتظران نور
استان کرمانشاه- گیلان غرب- کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع)