فراخوان نخستین جشنواره ملی نماهنگ روستا و عشایر منتشر شد
فراخوان نخستين جشنواره ملي نماهنگ روستا و عشاير منتشر شد

فراخوان نخستین جشنواره ملی نماهنگ روستا و عشایر منتشر شد

فراخوان نخستين جشنواره ملي نماهنگ روستا و عشاير به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهار محال و بختياري منتشر شد.
شناسه خبر : 20384 تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال وبختیاری به منظور حمایت از توسعه فرهنگ و هنر و کشف استعدادهای نهفته میان روستاییان و عشایر، گسترش سنت های روستایی و عشایری، کارآفرینی، تولیدات و روستا و عشایر و هویت های فرهنگی هنری روستا و عشایر، فراخوان نخستین جشنواره نماهنگ روستا را منتشر کرد.

 

 

اهداف این جشنواره ترویج فرهنگ و آداب و رسوم و گسترش سبک زندگی روستایی و عشایر از قاب نماهنگ، وحدت ملی در بین اقوام مختلف و روستاییان و عشایر، نقش روستاییان و عشایر در ترویج فرهنگ و ارزش های اخلاقی، ایرانی و اسلامی، گسترش و توسعه آموزه های معنایی انقلاب در فرهنگ روستا و عشایر، شناخت استعدادهای جوان و تبلیغ اخلاقی در عرصه هنور روستاییان و عشایر کشور، نقش روستا و عشایر در تولید سرانه کشور، همراه با نگاه به جهش تولید، معرفی و بازآفرینی میراث های فرهنگی و هنری ملموس و ناملموس روستاییان و عشایر کشور، توجه به سبک و شیوه زندگی روستاییان و عشایر اعلام شده است.

 

این جشنواره که فقط بخش نماهنگ در آن تعریف شده است در موضوعاتی نظیر آداب و رسوم روستاییان و عشایر در مناسبت های مذهبی ملی، دیروز، امروز و فردا در سبک زندگی عشایر و روستاییان، آب، روستا و عشایر، فرهنگ ایثار و شهادت، آزاد(با نگاه به اهداف جشنوار) برگزار می شود.

 

علاقه مندان برای شرکت در جشنواره می توانند به مدت زمان حداکثر 8 دقیقه اقدام به سخت نماهنگ کنند، فیلم ها باید حداقل با کیفیت FULLHD و به صورت فایل mp4 و با بیت ریت بالا ارسال شوند. این آثار باید تولید سال 1396 به بعد باشند.

 

بر پایه این گزارش، علاقه مندان برای شرکت در جشنواره باید ثبت‌نام کرده و کد پیگیری به همراه اثر ارسال شود. به کلیه راه یافتگان به بخش پایانی جشواره گواهی شرکت اهدا می شود. همچنین چنانچه فیلم توسط بیش از یک نفر کارگردانی شده باشد فقط یک نفر به نمایندگی از گروه دعوت می شود.

 

 

گفتنی است دبیرخانه جشنواره به نشانی چهار محال و بختیاری، شهر کرد، خیابان آیت الله کاشانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت امور هنری و سینمایی، دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نماهنگ روستا و عشایر، واقع و شماره دبیرخانه دائمی 03833334890-1 و شماره ارتباطی در واتس اپ، ایتا و سروش 09131841554 اعلام شده است؛ همچنین پایگاه اطلاع رسانی به نشانی www.chb.farhang.gov.ir  است.